site.btaДП Национална компания „Железопътна инфраструктура“: Започна независимото геоложко-конструктивно обследване на железопътния тунел край Вакарел


Специалисти от Центъра за научни изследвания и проектиране (ЦНИП) при Университета по архитектура, строителство и геодезия влязоха днес в тунела и започнаха работа по геоложкия модел и конструктивен анализ, който да покаже правилната технология за продължаване на строителството на останалите 8 600 м от него. Двутръбният Тунел №2, част от модернизацията на железопътния участък Елин Пелин – Костенец, е с обща дължина 13 200 м, от които 4 600 м са прокопани. При строителството му се появиха непредвидени геоложки затруднения и необходимост от допълнително укрепване, за да се гарантира стабилността на строежа.
В едномесечен срок се очаква експертното становище, което да покаже дали е необходимо допълнително проектиране или е възможно строителството да продължи по начина на укрепване от експерименталния 170 - метров участък.
Модернизацията на участъка Елин Пелин - Костенец, който е част от направлението София – Пловдив, е най-големият проект, финансиран по Оперативна програма "Транспорт и транспортна свързаност", като общата му стойност възлиза на 1.3 млрд. лв. с националното съфинансиране. Строителството на железопътната магистрала от София до Бургас трябва да приключи до 2030 г.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина