„Информационно обслужване“ АД – Прессъобщение

site.bta„Информационно обслужване“ внедри успешно Интегрирана финансово-информационна система в Министерски съвет

„Информационно обслужване“ внедри успешно Интегрирана финансово-информационна система в Министерски съвет
„Информационно обслужване“ внедри успешно Интегрирана финансово-информационна система в Министерски съвет

За по-малко от 5 месеца Националният системен интегратор „Информационно обслужване“ успя да внедри Интегрирана финансово-информационна система (ИФИС) в Министерския съвет. Проектът обхваща 40 ведомства, сред които Администрацията на Министерски съвет, 28-те областни администрации и второстепенните разпоредители с бюджет. Системата ползва основните модулни компоненти на SAP (Бюджет, Финансово счетоводство, Дълготрайни активи и Материално стопанство), които са специално адаптирани с допълнителни технологични и функционални настройки, съгласно изискванията на възложителя.

„Благодарение на максималната ангажираност, отговорност и строга организация от страна на служителите в администрацията на Министерски съвет и областните управители, успяхме в изключително кратки срокове да внедрим толкова сложна система“, каза изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ Ивайло Филипов. По думите му внедряването на SAP модулите започна през юли 2022 г., а през октомври 2022 г. стартира поетапното реално използване на системата. В момента всички ведомства от системата на Министерски съвет работят изцяло с ИФИС. Според Филипов благодарение на уменията, нагласите и желанието на държавните служители от МС и областните управители, работните процеси във финансово-счетоводната дейност вече са унифицирани. 

Всички дейности по внедряването са извършени изцяло онлайн, включително срещи за изясняване на изискванията и обученията на служителите за работа със системата. Експерти на „Информационно обслужване“ са на разположение за консултации и помощ на потребителите.

Интегрираната финансово-информационна система, базирана на SAP, предоставя възможност за ускорени, автоматизирани и модерни принципи на обработка на данните във финансово-стопанската и бюджетна дейност в Министерски съвет. Чрез нея се постига ефективно управление на финансовите ресурси, повишаване на фискалната прозрачност, засилване на финансовата дисциплина, както и високо квалифициране на човешкия ресурс. ИФИС позволява осъществяването на контрол върху операциите и документооборота, подобряване на отчетността в системата, генериране на справки и отчети в реално време, автоматична консолидация на отчетите, оборотните ведомости и др. Тя подобрява точността, навременността и стабилността на анализа на данните при разходване на средства на всички ведомства, които я използват и е от изключителна полезна и удобна за държавните администрации.

Подобни адаптирани версии на SAP, разработени и администрирани от „Информационно обслужване“, работят успешно в някои общини на Република България, в Министерство на финансите, всички второстепенни разпоредители с бюджет към министъра на финансите, дирекция „Национален фонд“ в качеството й на сертифициращ орган и всички изпълнителни агенции към сертифициращия орган. SAP работи успешно и във всички управляващи органи и междинни звена на оперативните програми по Структурните и Кохезионния фонд, както и в третостепенни разпоредители с бюджет към Национална агенция по приходите и Агенция Митници.

 

За „Информационно обслужване“ АД

„Информационно обслужване“ АД е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. „Информационно обслужване АД“ е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. „Информационно обслужване“ АД разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 580 висококвалифицирани експерти в различни области на ИКТ сектора. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015  за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013  за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2011 за управление на предоставяните ИТ услуги и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати. 

 

 

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 12:16 на 23.06.2025 Новините от днес

Народният представител Кристина Петкова сигнализира прокуратурата за съмнения относно организира кампания за набиране на младежи за обучение в богословски учебни заведения на Руската федерация, под ръководството на патриарх Даниил

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация