Съюз на българските журналисти – Прессъобщение

site.bta Съюз на българските журналисти: „Нови бизнес модели и финансова сигурност на онлайн медиите“ ще дискутират на конференция

 Съюз на българските журналисти: „Нови бизнес модели и финансова сигурност на онлайн медиите“ ще дискутират на конференция
 Съюз на българските журналисти: „Нови бизнес модели и финансова сигурност на онлайн медиите“ ще дискутират на конференция
Снимка: Съюз на българските журналисти

Шестата национална конференция по медийна сигурност, която ще дискутира „Нови бизнес модели и финансова сигурност на онлайн медиите“, ще се проведе на 12 ноември 2025 г. от 10.00 ч. в Новата заседателна зала на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ (северно крило, втори етаж)

Организатори са Балканският институт за стратегически прогнози и управление на риска и Фондация „Комуникации и култура“.

Технологичната революция в журналистиката и особено роенето на интернет (онлайн) базираните медии промениха кардинално не само начините за достъпа до информация, но и създадоха нови професии, непознати до преди две-три десетилетия. Блогърите, влогърите, ютубърите, инфлуенсърите, пранкерите, онлайн редакторите, СЕО опитимизаторите и т. н. се налагат като героите на масовата онлайн комуникация, които оказват сериозно влияние както върху публичните институции, така и върху широко споделените възприятия и представи на Интернет-аудиторията. Демократизирането на журналистиката и широко отворените ѝ врати за непрофесионалисти създават илюзията за бърз достъп до вниманието на потребителите ѝ и лесен начин за получаване на допълнителен доход. Но дали това е вярно?- са сред основните акценти на форума.

Реализирането на стойностни и най-вече дълготрайни онлайн медийни проекти е свързано с ред умения, които не се преподават в традиционните журналистически факултети. Налага се те да бъдат усвоявани в движение и изискват гъвкавост, иновативност, упоритост, но и задълбочени познания за правните рамки, финансовите изисквания и моралните норми в които „битува“ интернет журналистиката. И най-важното – изискват борбеност и приспособимост към непрекъснато променящата се онлайн медийна среда. Безспорният критерий за успех тук, както и в много други професионални сфери, е постигането на финансова сигурност и независимост.

Основните теми са

- Какви са перспективните бизнес-модели за правене на успешна онлайн журналистика?

- Има ли ключови правила за постигане на популярност и самостоятелност при създаването на интернет базирани медии?

- Ще отнеме ли изкуственият интелект „хляба“ на журналистите и ще има ли сигурна ниша за човешкото присъствие в онлайн журналистиката?

- Как да се постигне оптималния „микс“ от свободен достъп до информация и генериране на високостойностно (по качество и приходи) съдържание?

- Кое е по-перспективно – хибридните или чистите онлайн медийни формати?

- До каква степен е жизнеспособно съчетаването на класическите бизнес модели за генериране на съдържание и приходи, познати от аналоговата епоха, с иновативните бизнес формати от дигиталната епоха?

- По какъв начин онлайн медиите въздействат върху обществените възприятия, убеждения и мотиви и как обществото оценява онлайн медиите, предоставяйки им в едни случай шанс да оцелеят и се развиват, а в други случаи – неглижирайки ги и обричайки ги на провал?

Доработените доклади и изказвания ще бъдат публикувани в специален сборник, който се предвижда да излезе от печат през първата половина на 2026 г.

В програмата на основните доклади личат имената на проф. Борислав Градинаров, хон.проф.Валерий Тодоров, проф. Николай Михайлов, доц. Иво Инджов, Филип Буков, Владимир Митев, проф. Искра Баева.

БТА публикува този текст съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 и ал. 3 от Закона за Българската телеграфна агенция

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 08:46 на 22.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация