site.btaОБНОВЕНА Разследването за изнудване, по което е задържан Велико Желев, е изпратено в Софийската градска прокуратура

Разследването за изнудване, по което е задържан Велико Желев, е изпратено в Софийската градска прокуратура
Разследването за изнудване, по което е задържан Велико Желев, е изпратено в Софийската градска прокуратура
Снимка: БТА/ Архив

Разследването за изнудване, по което е задържан строителният предприемач Велико Желев, е изпратено по компетентност в Софийската градска прокуратура, съобщиха от пресцентъра на Софийската районна прокуратура. Така е преценил прокурорът по делото, с оглед събраните доказателства.

По-рано днес на брифинг заместник районният прокурор на София Борислав Георгиев съобщи, че Желев е задържан за 24 часа, а двама други, свързани с престъплението, се издирват от МВР.

Първоначално разследването е образувано от МВР за нанесена телесна повреда, след това е преквалифицирано. Снощи са извършени претърсвания и обиски, иззети документи и компютри, разпитани са свидетели. Според информацията до момента Желев и двама други са принудили бивш служител на Желев, да подпише документи с невярно съдържание, свързани с имуществено разпореждане - поемане на задължения.

Предстои да се прецени дали и каква мярка за неотклонение ще бъде поискана от прокуратурата спрямо Велико Желев.

Велико Желев е бил съветник на двама министри на регионалното развитие и благоустройството - на Валентин Церовски от 2002 до 2005 г. и на Асен Гагаузов, показва справка на отдел "Справочна" на БТА. През 2003 г. за няколко месеца е бил директор на Областното пътно управление във Варна.  От 5 юли до 22 декември 2005 г. Велико Желев е изпълнителен директор е на Агенция „Пътна инфраструктура“. От 2020 г. той е собственик на бившата централа на ДЗИ, която се намира на бул. „Цар Освободител“ в София.

Велико Желев е собственик на редица строителни фирми, най-голямата от които е „Хидрострой“. Компанията е четвъртият най-голям строител в страната с приходи за 2021 година он от 224 млн. лв. През годините „Хидрострой“ е участвала в изграждането на различни обекти в България и чужбина. Сред тях са строежът на ПАВЕЦ „Чаира“, промишленото водоснабдяване на АЕЦ „Козлодуй“, язовири и пречиствателни станции. Има изградени над 250 километра пътни и железопътни тунели и други хидротехнически обекти.

Заедно с придобитото от Велико Желев през 2016 г. дружество „Водстрой 98“, което преименува на ВДХ. „Хидрострой“ изпълнява строителството на Северната скоростна тангента на София  за над 150 млн. лв. През април 2021 г. с финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. от 40,5 милиона лева компанията ВДХ започва първият етап от модернизацията на трамвайния път в София от Съдебната палата до трамвайно ухо „Бъкстон“ по бул. „Цар Борис III“. Обектът е пуснат в експлоатация в края на 2022 г., но заради забавяне изпълнителят – ВДХ, е глобен с 900 000 лв. През декември 2022 г. дружеството започва работа по втория етап в участъка между бул. „Никола Петков“ и ул. „Райска градина“.

Фирми, свързани с Велико Желев, изпълняват и строителството на обходния път на Бургас към Слънчев бряг със средства от държавния бюджет. Пътят с дължина от 4.7 км струва 57 млн. лв. с ДДС. Изпълнител е „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Изграждането му започва през януари 2021 г. и съгласно подписания договор е трябвало да приключи през лятото на 2022 г., но до момента не е завършен.

През февруари 2023 г. АПИ изплаща дължимите суми на фирми на Велико Желев, свързани с изграждането на  магистрала „Хемус“ , като групата на „Хидрострой“ получава най-много от изплатените средства. На дружествата от групата за изплатени над 107 млн. лв., като компаниите имат договори за поддържане на пътищата в областите Варна, Габрово, Разград, Шумен, Хасково, Софийска област, магистрала „Марица“. Това са „Хидрострой“, „Пътни строежи - Велико Търново“ и „Пътстрой Бургас“, „Пътни строежи - Велико Търново“ в която съсобственици са Велико Желев и братята Иванови – собственици на „Пътинженерингстрой-Т“ и “Пътинженеринг“, получава през февруари 18 млн. лв. за изпълени договори за регионите на Габрово и Велико Търново.

Изграждането на тунела под Шипка за 350 млн. лв. се изпълнява също от фирми, свързани с Велико Желев - фирмите „Пътинженерингстрой-Т“, „Пътни строежи - Велико Търново“ и„Хидрострой“. „Пътинженерингстрой-Т“ участва в обединение за изграждането на участък от магистралата между Русе и Бяла за 876, 5 млн. лв. Двата обекта се изграждат също с европейски средства по програма „Транспорт“ 2021 - 2027 г. 

/МК, ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:28 на 27.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация