site.btaЕксперти от Европейския център за транспортни политики инспектираха безопасността на кръстовището до димитровградското село Крепост


Експерти на сдружение "Европейски център за транспортни политики" (ЕЦТП) инспектираха кръстовище на разклона за село Крепост между Димитровград и Хасково, в присъствието на представители на Агенция "Пътна инфраструктура", Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", Сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР – Хасково и Областно пътно управление. Поводът за проверката е получен сигнал от граждани за проблеми с безопасността на преминаване.
Проверяват се пътни знаци, състояние на пътната маркировка и на асфалта, проекцията на пътя и състоянието на ограничителните системи. "След проверката ще бъде изготвен доклад с краткосрочни мерки и препоръки, които ще бъдат представени на държавата", каза главен експерт в "Инспекции по пътна безопасност" към ЕЦТП Диана Русинова. Тя посочи, че становището ще е готово до 10-15 дни. Ще последва набелязването и на дългосрочни мерки, които са необходими поради големия трафик в отсечката, за която е засечено преминаване от 20 хил. преведени единици на денонощие, допълни експертът по пътна безопасност. "Това е огромен трафик и трябва да се намери дългосрочно решение, което да гарантира безопасността на преминаващите", каза още Русинова.
След изпратен сигнал до Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП), е получен отговор от председателя на агенцията Малина Крумова, че кръстовището не е безопасно, каза представителят на обществеността на село Крепост д-р Велчева. По думите й становището е изпратено в отговор на искането на хората, придружено и с подписка, за монтиране на стационарна камера за скорост в обхвата на пътното кръстовище. Един от основните мотиви за това са честите пътнотранспортни произшествия (ПТП) на мястото, каза д-р Велчева.
В документа от ДАБДП, който беше представен, е отбелязано, че според данните, с които агенцията разполага, потвърдени и от интерактивна карта на ПТП, посоченото кръстовище не е определено, като участък с концентрация на произшествия за последните отчетни периоди. Въпреки това от ДАБДП посочват, че от гледна точка на пътната инфраструктура, участъкът има характеристики, които създават предпоставки за катастрофи. Сред тях са форматът и начинът на вливане и отливане на транспортните потоци към и от кръстовището, които не са в съответствие с нормативните изисквания, близост на пътен възел, а също и фактът, че до кръстовището има автобусна спирка, която също не отговаря на нормативните изисквания.
Отправената препоръка към Агенция "Пътна инфраструктура" е да бъде възложена проверка на участъка, към областната дирекция на полицията - да бъде засилен контролът на скоростта на движение и на база на целенасочената инспекция и предписаните коригиращи действия, да се прецени необходимостта от монтиране на стационарна камера за контрол на скоростта.
Изграждането на кръгово кръстовище и пасарелка са възможните дългосрочни промени, каза директорът на Областното пътно управление инж. Соня Атанасова. Тя посочи, че към Община Димитровград ще бъде издадено предписание за премахване на спирката, която се намира непосредствено до кръстовището по пътя между Хасково и Димитровград. Тя трябва да бъде премахната, тъй като се намира на първокласен път, което е нарушение, посочи инж. Атанасова.
В най-скоро време в участъка ще бъде поставена стационарна камера за скорост, каза инспекторът от сектор "Пътна полиция" при Областната дирекция на МВР в Хасково Николай Каменов. Той посочи, че от 2024 година на кръстовището е регистрирана една катастрофа с материални щети.
/ТТ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина