site.btaВ Плевенско 1516 домакинства са подали заявления за подмяна на отоплителните си уреди на твърдо гориво с екологосъобразни


В Плевенско до този момент 1516 домакинства са подали заявления за подмяна на отоплителните си уреди на твърдо гориво с екологосъобразни. Това съобщи на пресконференция в Националния пресклуб на БТА в Плевен началникът на отдел „Проекти“ в Община Плевен Камелия Горненска.
Подмяната на отоплителните уреди е по проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Плевен“, финансиран по договор по приоритет 5 „Въздух“ по Процедура „За по-чист въздух“ на Програма „Околна среда“ (2021 – 2027 г.). Горненска, която е и координатор на проекта, отправи призив към населението на Плевен и 25-те населени места в общината да бъде активно и да се включи в него. Използването на екологосъобразни уреди за отопление е инвестиция в бъдещето и в собственото си и това на своите деца и внуци здраве.
Целевата група, която е предвидено да бъде покрита и да подадат заявления, е от 4200 домакинства. От тях поне 3300 трябва да бъдат допустими кандидати и да могат да подменят уредите на твърдо гориво с екологосъобразни уреди – климатици, термопомпи или палетни камини.
До момента заявления са подали 1516 домакинства. Те са подадени по няколко начина, уточни Горненска. Преди две години на етап предпроектно проучване Община Плевен чрез външни изпълнители е осъществила контакт с кандидати, като 80% от тях са от селата. Своето желание впоследствие са потвърдили 1172 души. С 300 все още не е осъществена комуникация по различни причини. С тях допълнително ще се търси връзка. Колебаещите са 17, а 213 са се отказали. Общият брой се допълва от тези, които са подали заявления в офиса на хартия, на електронна платформа и по електронна поща.
Камелия Горненска напомни, че информационната кампания започна преди три месеца. За този период от Община Плевен са организирали 33 информационни събития на територията на селата и в градовете Плевен и Славяново. Проектът е промотиран на публично видими места с брандирани щандове и рекламни материали. Показани са неговите цели, очаквани резултати и ползите за крайните получатели.
От Общината са направили брифинг и информационни табла с размери три на два метра, които са поставени на оживени места. Чрез фирмата изпълнител са създадени рекламен информационен аудио спот и рекламен аудиовизуален спот. Първият е излъчен 140 пъти в радиоефира, а вторият – 20 пъти по телевизиите. Разработена е и специализирана подстраница на сайта, където всеки може да намери документите и условията за кандидатстване, правилата и начините за оценка, ако крайният брой на желаещите надхвърли прогнозната бройка.
Горненска съобщи също, че през следващата седмица предстоят още 20 информационни събития в клубовете на пенсионера и на хора с увреждания и на площадите в населените места.
Няма краен срок за подаване на заявленията. По време на предстоящия отоплителен сезон ще бъдат обходени домовете на подалите заявления. Ще бъдат прегледани техните документи, ще се направи подготовка за сключване на договори. Реалната подмяна на отоплителните уреди ще започне след края на отоплителния сезон, уточни още координаторът на проекта.
/НН/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина