site.btaБлизо 17,40 процента от децата и учениците в община Самуил се нуждаят от допълнителна подкрепа, според общинска стратегия


Близо 17,40 процента от децата и учениците в община Самуил се нуждаят от допълнителна подкрепа. Информацията е от Стратегията за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците за 2024 – 2026 година, която бе гласувана на заседанието на Общинския съвет. Документът беше представен от зам.-кмета Сами Сами.
Според изнесените данни в община Самуил децата със специални образователни потребности са 2,44 процента, тези с изявени дарби са 14,06 на сто, а в риск от социално изключване са 0,89 процента.
В община Самуил липсва център за подкрепа за личностно развитие, няма и общински център за ресурсно подпомагане. Общината е разработила самостоятелно и прилага цялостни политики за обезпечаване на дейностите за подкрепа за личностно развитие, чрез дофинансиране и реализиране на общински образователни и младежки програми, програми за спорт, мерки за превенция на негативни явления сред младежта, за стимулиране на здравословния живот, както и социални дейности, посочи зам.-кметът.
На територията на община Самуил функционират три училища, от които две са основни, а едно е средно общообразователно. Общият брой на учениците в тях е 448. Образователната система в общината обхваща и две детски градини с четири филиала към тях. Като основен проблем през последните десет години в общината, се отчита пълняемостта на групите и паралелките предимно в основните училища, се посочва още в документа.
Като приоритет на ръководствата на училищата, се посочва работа с талантливи и даровити деца в свободното им от учебни занятия време в областта на науката, изкуството и спорта. В резултат на това през учебната 2023/2024 г. има четирима ученици от общината, класирани в национални и международни конкурси. Други четирима са класирани на областен кръг и олимпиади, а 48 са класирани на състезания, заяви зам.-кметът при представянето на документа.
В стратегията са заложени цели и мерки, сред които подобряване на материалните условия и достъпност на средата за обучение на деца и ученици със специални образователни потребности в образователната система, повишаване броя на представители на уязвими етнически малцинства в средното и висшето образование.
Общинската стратегия беше гласувана единодушно от общинските съветници, без дискусия.
/БИ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина