site.btaВ Стралджа гласуват промени в наредбата за определяне размера на таксата за битови отпадъци


Промени в наредбата, отнасяща се до определяне размера на таксата за битови отпадъци разглежда на днешното си заседание Общинският съвет (ОбС) в Стралджа. Предвижда се собственици и ползватели на имоти в срок от 15 август до 30 октомври 2025 г. да предоставят данни, които да се ползват при формирането на размера на таксата през 2026 г. Материалите за сесията са публикуваните на уебстраницата на Общината.
В докладната по точката, внесена от кмета Атанас Киров, се посочва, че „към днешна дата е невъзможно определянето на такса битови отпадъци според генерираното количество битови отпадъци”. Съгласно нормативните изисквания към такъв нов ред за определяне на таксата трябва да се премине от 1 януари 2026 г.
На територията на Община Стралджа на общодостъпни места са разположени контейнери и кофи за колективно ползване, поради което не може да се установи конкретното количество на битовите отпадъци отделно за всеки имот и въз основа на това, да се определи годишна такса за битови отпадъци, пише още в мотивите на администрацията.
За да се отговори на нормативните изисквания, от Общината предлагат събирането на допълнителна информация от граждани и юридически лица чрез попълване на декларации по образец. Това ще даде възможност за по-детайлен анализ и за вземане на информирано и мотивирано решение от Общинския съвет по отношение на облагането на жилищни и нежилищни имоти, се посочва още в докладната.
В заложения в проекторешението срок (15 август – 30 октомври т. г.) трябва да се подадат два вида декларации. За жилищните имоти на гражданите и юридическите лица се въвежда нова декларация (т. нар. Приложение 6) за броя на ползвателите на услугата в жилищен имот. С втората декларация (Приложение 3) за нежилищните имоти трябва да се опише броят и видът на съдовете, които ще ползват за конкретния имот.
При неподаване на декларация по утвърдените образци, за целите на облагането с такса за битови отпадъци, ще бъдат използвани данните, които са налични в различни национални регистри като този на Националната база данни „Население”, на приходната агенция, Националния осигурителен институт и др., пише още в предложения проект за решение.
На вниманието на общинските съветници е внесено и предложение за добавяне на нови обекти в поименния списък за капиталови разходи за 2025 г. Сред тях са 127 570 лв., финансирани от външни източници, за доставка на 44 беседки и 22 лаптопи по проекта „ВИЖ Стралджа" повишаване на туристическия потенциал на територията на МИГ Стралджа-2016, заедно с местната общност”.
Изпълнението на бюджета за общината за първото полугодие е друга тема от днешната сесия. Към 30 юни уточненият план по приходите и разходите е в размер на 31 331 510 лева, се посочва в материалите по точката. Изпълнението на собствените приходи е в размер на 2 448 756 лева, което е 63 процента спрямо годишния план. Най-висока събираемост се отчита при данъка върху недвижимите имоти - 81,5 на сто, като постъпленията възлизат на 195 524 лв.
Община Стралджа да предостави за безвъзмездно ползване за срок от 10 години помещение за нуждите на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ е друг проект за решение, внесен за одобрение от ОбС. Мярката е във връзка с включването на община Стралджа сред 140-те в страната, за които е заложено изграждане на цифрова инфраструктура за високоскоростен интернет. Предложението е за помещение от седем квадратни метра на първия етаж в сградата на общинската администрация в град Стралджа.
Очаква се съветници да утвърдят и маломерни паралелки в две общински училища – в Средното училище „П. К. Яворов” – гр. Стралджа (две паралелки) и Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий” – с. Зимница (седем паралелки). Дофинансирането за учебната 2025/2026 г. ще се извършва в рамките на делегирания бюджет на съответното училище по единни разходни стандарти.
Кандидатстване с проектно предложение за повишаване на енергийната ефективност в една от социалните услуги, предоставяни от общината, е също сред темите на днешното заседание. Предвижда се закупуване на електрически автомобил и зарядна станция за нуждите на Центъра за социална рехабилитация и интеграция – град Стралджа. Финансирането ще бъде по Националния план за възстановяване и устойчивост.
Съветниците ще разгледат предложените от кмета Атанас Киров Общински годишен план за социалните услуги за 2026 г., също и Програма на мерките за закрила на деца с изявени дарби през 2025 г. Председателят на ОбС – Стралджа Нели Кавалджиева е внесла отчета за работата на Общинския съвет и неговите комисии за първото полугодие на 2025 г. Съветниците ще гласуват и одобряване на инвестиция за 2025 г., направена от „Водоснабдяване и канализация” ЕООД гр. Ямбол.
Във връзка със сключване на споразумение за финансиране от Министерство на регионалното развитие и благоустройството на община Стралджа за „Основен ремонт и реконструкция на съществуващ довеждащ водопровод от напорен водоем до входа на град Стралджа“, е внесено предложение за изработване на проект за подземно трасе за водопровод, преминаващ през землищата на гр. Стралджа и с. Лозенец. Стойността на проектирането е 3000 лева с ДДС, пише в докладната на кмета.
В предварителния дневен ред на сесията са включени и няколко точки, свързани с управление и разпореждане с общинска собственост – продажба на имоти чрез публичен търг, прекратяване на съсобственост и др.
/ТТ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина