site.btaИмаме прекалено амбициозни програми и това се вижда по математика, физика и химия, каза министър Красимир Вълчев

Имаме прекалено амбициозни програми и това се вижда по математика, физика и химия, каза министър Красимир Вълчев
Имаме прекалено амбициозни програми и това се вижда по математика, физика и химия, каза министър Красимир Вълчев
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев говори по време на форума. Снимка: Христо Касабов/БТА

Имаме прекалено амбициозни програми и това се вижда по математика, физика и химия. Десет пъти повече зрелостници избират да се явяват на матура по чужд език, отколкото по математика, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в началото на форума за обсъждане на мерки за насърчаване на изучаването на математика и природни науки в училищата. Дискусията се организира от Министерството на образованието и науката (МОН) в 145-о Основно училище "Симеон Радев".

По думите му част от слабите резултати по математика и природни науки се дължат на слабите резултати по български език и литература, защото учениците не разбират условията на задачите. Имаме проблем с недостига на учители и с намалените часове по математика и природни науки, каза министърът.

Той отбеляза, че в същото време има по-голяма склонност за записване в математически гимназии от пети клас, но в големите градове няма материална база. Основният ни инструментариум за въздействие са учебните програми, учебните планове и методите на преподаване. Учебните програми не можем да ги променим толкова бързо, можем да променим учебните планове. Ако искаме да увеличим часовете по математика и природни науки, трябва да намалим часовете по други предмети, каза министър Вълчев. Той отбеляза, че трябва да се предложат мерки, а летните месеци са подходящи за обсъждането им. Нашата система - на образованието, е голяма и е с най-голямата професионална група, каза министърът.

По думите му трудно се запълват професионалните направления по математика и природни науки във висшите училища.
 
В работната среща участват също учители по математика и природни науки, преподаватели във висши училища, учени от Българската академия на науките (БАН), представители на родителски организации, работодатели, народни представители, експерти от МОН, от Регионалните управления на образованието (РУО) и други. 

Целта е да бъдат обсъдени предложения за стимулиране на интереса и за повишаване на качеството на обучението по математика и природни науки сред учениците.  

Дискусията продължава, като вече беше представена презентация за изучаването по математика, а сега се представя такава и по природни науки.

Както писа БТА, министърът на образованието и науката Красимир Вълчев каза през март, че трябва да бъдат увеличени часовете по математика и природни науки, тъй като при тях е най-големият недостиг на часове. При тези предмети най-много трябва да се учи задълбочено от учениците. Може и трябва да се увеличат часовете по български език и литература, и най-вече по литература, но това е въпрос, който продължаваме да обсъждаме, отбеляза той. Според Вълчев трябва малко да се увеличат часовете по география, по история, по гражданско образование и това може да стане за сметка на профилираната подготовка и на чуждоезиковото обучение. 

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 16:42 на 23.06.2025 Новините от днес

Стартира изпълнението на проект № BG-RRP-4.020-0192 „Основен ремонт и укрепване на сградата на читалище „Братство 1869“ гр. Кюстендил“, финансиран от Национален план за възстановяване и устойчивост, процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на публичен сграден фонд за административно обслужване, култура и спорт“

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация