site.btaОт „Демократична България“ внасят законови промени, с които да задължат големите вериги да публикуват всеки ден цените си

От „Демократична България“ внасят законови промени, с които да задължат големите вериги да публикуват всеки ден цените си
От „Демократична България“ внасят законови промени, с които да задължат големите вериги да публикуват всеки ден цените си
Снимка: Благой Кирилов/БТА, архив

От „Демократична България“ (ДБ) внасят промени в Закона за защита на потребителите, с които да задължат големите вериги да публикуват всеки ден цените си, обяви съпредседателят на „Да, България“ Божидар Божанов пред журналисти в парламента. По този начин хората ще знаят какво се е вдигнало, ще могат да сравняват и всички ще знаем актуалните данни, обясни той. 

Идеята е до средата на следващата година тези данни да са на сайтовете на търговците и да бъдат изпращани на Министерството на икономиката и индустрията, за да може да ги обобщава и да ги предоставя на гражданите, поясни депутатът и подчерта, че така спекулантите ще бъдат посочвани на секундата. Божанов уточни, че не могат да задължат търговците да публикуват цените, на които получават стоките, защото това е търговска тайна.

Вчера Националната агенция по приходите (НАП) изплаши хората с внушение, че цените поголовно се вдигат. Единственият начин цените да не скочат е конкуренцията, аргументира Божанов защо предлагат законовите мерки.

Трябва да се създаде национална база данни и всеки да види основни продукти в дадена верига колко струват. Това води до силна конкуренция и е единствената гаранция, че цените ще нарастват по-бавно или няма да нарастват, заяви депутатът от "Продължаваме промяната-Демократична България" (ПП-ДБ) Мартин Димитров Той поясни, че такава мярка има в Хърватия. Според него левите мерки, включително държавните магазини, ще вдигнат цените, затова имаме нужда от повече конкуренция. Печалбата на големите вериги се защитава от хората, които ще сложат таван на надценката, с което ще се вдигне цената, обясни Димитров. И отбеляза, че по тази тема са разсъждавали ГЕРБ и „ДПС-Ново начало“.

По думите на съпредседателя на „Да, България" Ивайло Мирчев изпълнителният директор на НАП Румен Спецов е изиграл "лошата роля на рекламен агент на Делян Пеевски“.

Във връзка с вчерашната среща в Люксембург, на която Еврогрупата одобри препоръка България да се присъедини към еврозоната догодина, Мирчев коментира, че благодарение на тях, ГЕРБ са поискали конвергентен доклад и сме по-близо до влизане в еврозоната.

 

/БИ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:12 на 20.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация