site.btaЕкоинспекцията в Пловдив избра лого на Биосферен парк „Червената стена“ – символ на устойчиво развитие и културна идентичност
Регионалната инспекция по околната среда и водите – Пловдив (РИОСВ – Пловдив) избра графичен знак (лого) на Биосферен парк „Червената стена“ – символ на устойчиво развитие и културна идентичност, съобщиха от пресцентъра на екоинспекция. Инициативата е част от проект за подпомагане на устойчивото икономическо и социално развитие на парка чрез създаване на цялостен бранд, финансиран по „Програма за участие“ на ЮНЕСКО.
В заседанието на комисията по избор на лого участваха главен експерт по „Връзки с обществеността“ Милослава Михайлова и гл. експерт „Биоразнообразие“ Мария Михайлова, Дора Младенова - началник отдел „Екология“ в Община Асеновград и представител на местната общност, арт директорът и фотограф Иво Данчев,творец с дългогодишен опит във визуалните изкуства.
Журито разгледала и оцени 105 идейни проекта, подадени от 60 участници от страната и чужбина. Оценяването бе извършено по методология, включваща критерии като концепция, дизайн, символно значение, лаконичност и приложимост. За победител в конкурса е избрана Илияна Сивкова, чийто идеен проект единствено получи максималният брой от 40 точки. Графичният ѝ стил е минималистичен, с изчистени форми и балансирана композиция, така че логото е лесно за възприемане и разпознаване в различни мащаби и среди – от указателни табели и сувенири до дигитални платформи. Цветовата палитра създава усещане за принадлежност към природата, автентичност и устойчивост. Наградата, която ще получи победителката е парична, на стойност 1000 лева, допълват от РИОСВ.
Авторката на логото е 29-годишна, живее и работи в Асеновград като графичен дизайнер. „Избраният визуален знак съчетава природната идентичност, културното наследство и усещането за устойчиво бъдеще. В него вложих три основни елемента, които отразяват не просто физическото пространство, а духа на мястото – скалният връх, дал име на резервата, архитектурният силует, вдъхновен от Асеновата крепост и стилизирана растителност, която препраща към типичната планинска флора“, обяснява тя концепцията си. Сивкова добавя, че целта ѝ е била да създаде съвременна емблема на едно място с уникална природна и културна стойност, която е много близо до сърцето ѝ.
Конкурсът има за цел да създаде оригинално и запомнящо се лого, което ще представя Биосферен парк „Червената стена“ като атрактивна дестинация със запазена природа, богато културно-историческо наследство и възможности за устойчиво развитие. Логото ще се използва за отличаване на местни производители, занаятчии и туристически услуги в региона, като подчертава връзката им с биосферния парк. То ще бъде регистрирано в Държавния регистър на търговските марки в Патентното ведомство на Република България. Това ще позволи разграничаването им от техните аналози на пазара и ще допринесе за повишаването на добавената им стойност, добавят още от РИОСВ-Пловдив.
/МК/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина