site.btaЕстакадната част на Дунав мост на влизане в Русе ще е първият затворен участък в началото на ремонта на 70-годишното съоръжение

Естакадната част на Дунав мост на влизане в Русе ще е първият затворен участък в началото на ремонта на 70-годишното съоръжение
Естакадната част на Дунав мост на влизане в Русе ще е първият затворен участък в началото на ремонта на 70-годишното съоръжение
Снимка: БТА/Архив

Ремонтът на българския участък на Дунав мост при Русе ще започне от естакадната част на съоръжението, която е в самото начало на конструкцията. Това съобщи експертът по „Връзки с обществеността“ в Областна администрация в крайдунавския град Георги Георгиев. 

Той добави, че лентата за влизане в България с дължина от около 400 метра ще бъде затворена за пет месеца, докато се извършват дейностите там. Движението в този участък ще се извършва двупосочно в лентата, която води към Румъния. 

БТА припомня, че по-рано този месец беше извършен авариен ремонт на съоръжението. Той беше необходим, за да се гарантира безопасното пътуване през моста по време на по-сериозните строителни дейности, които се очаква да започнат през юли. 

Областният управител на Русе Драгомир Драганов, заместникът му Георги Георгиев и представители на държавни и местни институции са обсъдили днес предстоящия основен ремонт, съобщиха от областната администрация в крайдунавския град. В срещата са участвали и представители на консорциума, който ще изпълнява дейностите. От тяхна страна е дадено уверение, че по време на ремонта няма да се стигне до забавяне в работата на граничния пункт и пропускането на трафика през моста няма да бъде нарушено. За целта ще бъде монтирана светофарна уредба, която ще регулира преминаването както на леките, така и на товарните автомобили в затворения участък. 

В края на тази седмица Драганов и Георгиев ще обсъдят и с представители на румънските институции в Гюргево възможностите за облекчаване на трафика по време на ремонта на моста. Областният управител на Русе предлага взаимно признаване на резултатите от притеглянията на товарните автомобили, вместо настоящия двоен контрол от българска и от румънска страна. Заплащане онлайн на таксата за преминаване през мостовото съоръжение в посока от България към Румъния, както и осигуряване на трасе с автоматизирано работно място, на което да се извършва безкасово заплащане, предлага още Драганов, посочиха от пресслужбата в областната администрация. 

Припомняме, че ремонтът ще се извършва поетапно на участъци, така че превозните средства да преминават двупосочно в платното, в което не се изпълняват строителни работи. 

От въвеждането на съоръжението в експлоатация – преди 70 години, досега такъв не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост“. Стойността му е 44 877 228,68 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Дунав мост-ПИИ-Строл“. Стойността на техния договор е 848 400 лв. с ДДС.

 

/БИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:54 на 14.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация