site.btaТрябва да им рестрикции за хазартните реклами - тотална забрана или определяне на часовите пояси за излъчването им, посочи председателят на СЕМ

Трябва да им рестрикции за хазартните реклами - тотална забрана или определяне на часовите пояси за излъчването им, посочи председателят на СЕМ
Трябва да им рестрикции за хазартните реклами - тотална забрана или определяне на часовите пояси за излъчването им, посочи председателят на СЕМ
Снимка: Минко Чернев, БТА

Трябва да им рестрикции за хазартните реклами - тотална забрана или определяне на часовите пояси за излъчването им. Това коментира председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Соня Момчилова по време на изслушването ѝ в парламента

Независимият депутат Радостин Василев попита дали според нея трябва има законодателна забрана за рекламата на хазарт. Момчилова посочи, че трябва да им рестрикции и изложи два варианта, върху които депутатите да дебатират – тотална забрана или определяне на часовите пояси за излъчване на рекламите, в които се предполага, че децата нямат достъп до електронни устройства.

На въпрос от Тома Биков (ГЕРБ-СДС) за парите, които получават телевизиите и електронните медии от реклама на хазарт, Момчилова каза, че не би спекулирала с информацията, с която не разполага и си запазва правото да я предостави, когато е убедена в конкретните цифри. Тя уточни, че не знае до колко има право да проявява интерес по този въпрос към търговските медии и посочи, че може да говори за обществени медии, където приходите не са съществени. 

Иван Ченчев от „БСП за България“ повдигна въпроса за операторите, които са предложили да се саморегулират. Момчилова отговори, че са провели среща с тях и са имали уверение, че те ще окажат съдействие и ще направят цикъл от репортажи, посветени на темата.

Николай Дренчев от „Възраждане“ припомни, че рекламата за хазартни игри, насочена към малолетни и непълнолетни лица, е забранена. През декември 2022 г. част от хазартните оператори подписаха меморандум за саморегулация, в който сами си налагат забрана да не излъчват реклами в часовия пояс от 17:00 до 18:00 часа, освен в рамките на излъчвани състезания, каза депутатът. Той попита дали законът в този му вид е достатъчен да предпази нашите деца. 

Андрей Чорбанов от „Има такъв народ“ (ИТН) също взе отношение и коментира, че от една страна рекламата на хазарт служи за финансиране на спорт и медии, а от друга - създава дефицит в обществото – зависимости, които имат страшно негативен социален ефект. Момчилова отговори, че видовете залагания и новите изкушения и форми ще стават все по трудно проследими, като визира навлизането на виртуални зали.

Тя предложи в Закона за електронните съобщения да се проследява дезинформацията. Същият подход би могъл да се прилага и по отношение на нерегламентираните и нерегистрираните оператори на хазартни игри, добави Момчилова.

Радомир Чолаков (ГЕРБ-СДС) попита председателя на СЕМ дали има конкретни предложения към законодателния орган. Имаме, готова съм да ви ги предоставя, отговори Момчилова. Тя уточни, че когато работят с разписани санкции, отправят предписания. 

/РН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:00 на 29.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация