site.btaОБНОВЕНА Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване

Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване
Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване
Снимка: Христо Касабов, БТА

Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване. Измененията бяха подкрепени от 98 народни представителите, а 41 гласуваха с „въздържал се“. Законопроектът е внесен от Министерския съвет (МС).

С предложените промени се конкретизират зоните от въздушното пространство, в което може да бъде ограничавано въздухоплаването. С цел постигане на по-голяма бързина и оперативност се предлага зоните от въздушното пространство, които са с временен характер, да не се определят от Министерския съвет, а от министъра на транспорта и съобщенията, съгласувано с министъра на отбраната. В правомощията на Министерския съвет остава определянето на зоните, които имат постоянен или дългосрочен характер. 

Друга част от измененията се отнасят до назначаването на въздушни превозвачи, извършващи превози по редовни международни линии по силата на международни договори. Предлага се назначаването на такива въздушни превозвачи да се извършва със заповед на министъра на транспорта. 

Предвиждат се и основания за събиране на такси за извършването на нови административни услуги от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (регистрация и годишна проверка за съответствие на летища, вписване/продължаване на валидност/подновяване на квалификационен клас към свидетелства за правоспособност, издаване на специално разрешение за извършване на полет за летателни апарати без съответствие със сертификат за тип и др.).

Законопроектът предвижда и промени в административнонаказателните разпоредби. 

Една от важните промени е свързана с назначението на въздушни превозвачи, извършващи превоза по редовните международни линии по силата на международните договори, каза Борислав Гуцанов от „БСП за България“. По думите му  към момента правният режим е двояк, в отделни случаи назначенията се извършват с решение на МС, в други случаи със заповед на министъра на транспорта и съобщенията. Той посочи, че в законопроекта се предлага тези назначения да се извършват със заповед на министъра на транспорта като част от нещата са обвързани с министъра на отбраната и попита какви са аргументите именно за този подход.

Гуцанов отправи въпрос и какво се случва с концесията на летище София, след като 281 млн. евро са платени като първа вноска. Това е една концесия, която трябваше през първото десетилетие да изгради и Терминал 3. Четири години минаха от концесията, така като гледам, няма някакво начално изграждане на терминала, посочи още той.

От „Възраждане“ първоначално казаха, че ще подкрепят законопроекта, но впоследствие заявиха, че ще гласуват „въздържал се“, защото са получили неуважение от страна на изпълнителната власт, както и сигнали за неуважение към българските пилоти и авиатори. Ще си внесем поправките, които искаме, добави Ивайло Чорбов от „Възраждане“.

От ДПС и от „Продължаваме промяната-Демократична България“ призоваха за подкрепа на законопроекта.  

/МК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:40 на 18.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация