site.bta„Възраждане“ внася в Общинския съвет във Варна предложение за изграждане на близо 41 километра нови велоалеи

„Възраждане“ внася в Общинския съвет във Варна предложение за изграждане на близо 41 километра нови велоалеи
„Възраждане“ внася в Общинския съвет във Варна предложение за изграждане на близо 41 километра нови велоалеи
Снимки: Красимир Кръстев/БТА

Предложение за изграждане на близо 41 километра нови велоалеи във Варна представиха днес пред журналисти общинските съветници от „Възраждане“. По думите на Георги Георгиев то вече е внесено в деловодството на Общинския съвет. Предварителните изчисления сочат, че за проектирането и изграждането на велоалеите ще бъдат необходими около 8 милиона лева. Според Юлиян Губатов парите за проектирането на мрежата могат да бъдат заложени в бюджета на града за 2024 година, а реалното ѝ изграждане да се осъществи през 2025 г. 

Според съветниците реализирането на такъв проект не само ще облекчи автомобилния трафик в града, но ще подобри и достъпа до райони, необхванати от линиите на градския транспорт. В разработката на „Възраждане“ велоалеите ще осигуряват бърза връзка между кварталите с центъра на града и Морската градина. Дилян Григоров коментира, че по Аспарухов мост алея за велосипедистите би следвало да бъде изградена в партньорство с Агенция „Пътна инфраструктура“, при ремонта на съоръжението, тъй като тогава може да бъдат преместени електрическите стълбове, които сега са в средата на тротоарите.

Изграждането на мрежата от велоалеи трябва да обхване и Морската градина, където сега велосипедистите и шофьорите на електрически тротинетки влизат в конфликт с пешеходците, допълни председателят на велоклуб „Спарта“ Евгени Балев. Според него в проекта е предвидена една алея по периферията на парка и няколко перпендикулярни отсечки към плажа. Планирано е мрежата да обхване и няколко от училищата в центъра на Варна, каза още Балев. Според него, ако трасетата са сигурни, а в дворовете на учебните заведения има велопаркинги, родителите няма да имат против децата им да се движат с колела.

Балев допълни още, че част от настоящите велоалеи трябва да бъдат препроектирани, защото не са удобни. Освен това е необходимо да се проведе информационна кампания в града, която да припомни на колоездачите и шофьорите на тротинетки, че пешеходците са с предимство.

/ВД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:20 на 24.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация