site.btaМинистър Георги Гвоздейков показа договора за наем на двата медицински хеликоптера, предложен за подписване от служебното правителство

Министър Георги Гвоздейков показа договора за наем на двата медицински хеликоптера, предложен за подписване от служебното правителство
Министър Георги Гвоздейков показа договора за наем на двата медицински хеликоптера, предложен за подписване от служебното правителство

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков показа договора за наем на двата медицински хеликоптера, предложен за подписване от служебното правителство, съобщиха от пресслужбата на Министерството на транспорта и съобщенията. Не отговаря на истината твърдението, че договорът за доставка на медицински хеликоптери включва обучение на пилоти и медицински екипи, е коментирал министърът в ефира на Нова телевизия, цитиран в прессъобщението, по повод твърдения на колегата му в служебното правителство Христо Алексиев, че договорът включва обучение на пилоти и на медицински екипи в реални условия.

Гвоздейков допълни, че цялата документация по обществената поръчка е публична и лесно достъпна, и всеки човек може да провери достоверността на тези твърдения. „Това е поръчка за услуга, която включва доставката на два медицински хеликоптера с екипажите, които да ги пилотират и техническия състав, който да ги поддържа. С това се изчерпват всички дейности на изпълнителя“, обясни министърът. Той подчерта, че съгласно условията на проведената процедура е ангажимент на държавата да осигури медицинския състав и да го подготви, да осигури оперативните бази и хангарите, където да домуват двата хеликоптера.

Министър Гвоздейков коментира и ценовата оферта на избрания изпълнител, посочвайки, че офертата е за 18 млн. лева и никъде в нея не става ясно колко е заплащането за летателен час. "От документацията става ясно, че има два варианта за плащане по договора – с авансово плащане и без, като това е по желание на изпълнителя“, посочи транспортният министър. Съгласно условията държавата трябва да плаща по един милион лева на фирмата всеки месец, независимо дали са изпълнявани полети или не, допълни той.

Не е изчистен и въпросът с оперативните бази, където трябва да домуват летателните средства, каза още министър Гвоздейков. „Едната база е записано, че ще бъде Летище София, което е гражданско летище, а другата е в Долна Митрополия, където няма лицензирана летателна площадка“, допълни той. 

/РЗ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:54 на 01.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация