site.btaКой ще ни пази от убийците на пътя, питат протестиращи срещу войната по пътищата

Кой ще ни пази от убийците на пътя, питат протестиращи срещу войната по пътищата
Кой ще ни пази от убийците на пътя, питат протестиращи срещу войната по пътищата
Снимка: Минко Чернев, БТА

С плакати „Скоростта убива“ и „Спрете войната по пътищата" протестиращи граждани затвориха кръстовището на бул. „Сливница“ и ул. „Русе“ в столицата.

С едноминутно мълчание с клякане и сведени глави те почетоха жертвите на пътни инциденти.

Протестът се проведе на пешеходната пътека, където на 8 май т.г. загинаха момче и момиче, ударени от автомобил, движещ се с висока скорост. 

Кой ще ни пази нас, кой ще ни пази от тези убийци на пътя, питаха ораторите на гражданската проява.

Хората настояват за ефективни мерки за пътната безопасност и наказания за шофьорите, причинили катастрофи.

Протестите продължават докато не видим реална промяна от отговорните институции, каза за БТА Георги Тодоров, един от инициаторите на протеста, съсед на родителите на загиналото на кръстовището момиче.

Твърдо убедени сме и сме непреклонни в исканията си, тук всяка вечер се събират спонтанно хора, които блокират булеварда, обясни той. Присъединяваме се към родителите на убитите деца, посочи Тодоров и допълни, че днес е имало протести и в много градове на страната. 

Промените в Наказателния кодекс (НК), приети миналия петък на първо четене в парламента, не ни удовлетворяват напълно, коментира той. Между първо и второ четене недоволните граждани очаквали допълнения, с които да се въведе изцяло „институтът на пътното убийство“ в българското законодателство, да бъде криминализирано шофирането със скорост, превишаваща с над 50 км/ч позволената, шофирането без шофьорска книжка. По Закона за движение по пътищата също има много работа. Настояваме за спешни мерки, подчерта Георги Тодоров.

Протестиращите призовават МВР да бъде на терен, да мобилизира целия си ресурс, техника и личен състав по пътищата на страната, тъй като това в момента, по думите на организаторите, е една война, която се води от десетилетия по нашите пътища.

Броят на загиналите за последните 10 години се равнява на един не малък български град, пострадалите са още повече, така че МВР има огромна вина за това, което се случва по нашите пътища, защото те оперативно не следят за спазването на правилата, не упражняват ефикасен контрол, съответно за каквито и да е санкции и наказания да си говорим, те остават едни добри пожелания, ако няма ефективен контрол, обобщи Тодоров. От страна на МВР имаме най-малко съдействие в сравнение с институциите, на които сме обърнали внимание върху проблема, посочи той.

Нашите градове се превръщат в едни гробници от стари коли, коментира Кольо Карастоянов за БТА, който също участва в днешния протест. Освен ограничаване скоростта драстично в рамките на града , бих искал да не виждаме стари коли в населените места, защото всичко това рефлектира върху нашето здраве, каза още той. Според него основната причина за мръсния въздух е старият автопарк, Столичната община не виждаме да взема марки, отбеляза Карастоянов. 

В петък Народното събрание прие на първо четене седем законопроекта за промени в НК, част от които предвиждат по-строги наказания за пияни, дрогирани шофьори, за каране с превишена скорост.

/МК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:17 на 05.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация