Владислав Стоицов, председател на Българска асоциация за електромобилност в интервю за БТА:

site.btaПри 99% от електрическите тротинетки има поне три защити на батерията

При 99% от електрическите тротинетки има поне три защити на батерията
При 99% от електрическите тротинетки има поне три защити на батерията
БТА, снимка: Минко Чернев/архив

При 99% от електрическите тротинетки има поне три защити на батерията преди да стане някакъв проблем. Това заяви в интервю за БТА Владислав Стоицов, председател на Българската асоциация за електромобилност (БАЕМ). 

„Преди всичко причината за евентуален проблем може да бъде лоша експлоатация, например каране в дъждовно време и намокряне на батерията“, смята Стоицов. 

Повод да бъде потърсен експертния му коментар е вчерашният инцидент, при който в дома на популярния музикант от „Ку-Ку бенд“ Цветан Недялков стана взрив на батерия от електрическа тротинетка, причинил пожар и повредено имущество. По информация на МВР причина за това е презареждане на батерията

Единици случаи в световен мащаб, няма други подобни в България

„В конкретния случай явно и трите защити не са сработили. Каква е причината затова не можем да спекулираме. Такива проблеми са изолирани и в световен мащаб са единици“, подчерта Владислав Стоицов. 

Той подчерта, че след вчерашния инцидент, придобил широка медийна популярност, е провел разговори с много от членовете на Българската асоциация за електромобилност. „Други такива случаи не са регистрирани както в сервизите, така и в домовете на хората. Разговаряхме и с някои от производители на големи марки, при които също има регистрирани единици подобни случаи“, коментира още Стоицов. 

Съвети към хората, насочили се към този вид транспорт 

„Няма значение толкова цената на тротинетка, колкото качеството на материалите, които са използвани, както и качеството на изработката. Нека хората винаги да търсят съвети от специалистите за това кои са добрите марки, вече утвърдени на пазара, както и да се запознаят в детайли с инструкциите за правилна и безопасна експлоатация. Нека да не карат в дъжд и мокро време. Това е опасно както за батерията, така и крие риск от падане заради хлъзгавия път“, съветва Владислав Стоицов. 

Вече има законова регламентация за карането на тротинетки

Експертът припомни, че в България вече съществува законова регламентация за употребата на електрически тротинетки, които са вписани в Закона за движение по пътищата като средство за придвижване. 

Максималната разрешена скорост за управление е 25 км/ч. Когато карат в града, хората да се движат или по велосипедната инфраструктура, или най-вдясно на пътната лента, когато такава инфраструктура не съществува. Винаги да се използва предпазна каска, защото тя може да спаси живота на водача при евентуален инцидент, призова още Стоицов. 

Българска асоциация за електромобилност е сдружение, създадено през август 2019 г. от граждани, които смятат, че микроелектрическите превозни средства са бъдещето на транспорта в големия град. Дейността на сдружението се основава на принципите на доброволно членство, автономия и самофинансиране.

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:18 на 03.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация