site.btaПредставяне на проект за изграждане на нов мост над река Дунав при Гюргево

По предложение на фирма ЛАРДЖ ИНФРАСТРЪКЧЪР ПРОДЖЕКТС ООД - България, кметството на Гюргево беше домакин на румънско-българска среща, целяща да представи мащабния Пан - Европейски проект ABC+De, който включва изграждане на нови пристанища на Егейско и Балтийско море, на високоскоростна железопътна линия, свързваща тези пристанища и изграждането на нов мост над река Дунав при Гюргево - Русе като основен компонент на автомагистрала „Дунав-Егея“ .


На срещата присъстваха представители на CFR Infrastructura, Румъния, на Окръжния съвет на Гюргево, екипа по проекта от фирма ЛАРДЖ ИНФРАСТРЪКЧЪР ПРОДЖЕКТС и не на последно място Кмета на Гюргево Адриан Ангелеску, Мениджъра на общината Йонел Мускалу, заместник-кмета Мариан Дамян и главният архитект на града Каталина Варзару.


Обсъдени бяха вариантите за местоположението на новия комбиниран мост - железопътен и пътен, който е логичен компонент на новата АМ „Дунав-Егея“. Както е проектирана, магистралата ще започне от околовръстния път на Букурещ, ще прекоси Гюргево от Изток, ще премине река Дунав по новия мост, ще премине през централна България и накрая ще се свърже с магистрала Егнатия Одос в Гърция.


Като инициатори на проекта, от фирма Лардж Инфрастръкчър Проджектс обясниха, че сегашният мост, който свързва Гюргево и Русе, е морално износен, а през следващите 20-30 години ще се износи и физически.



За изграждането на новия мост са възможни два варианта: от изток или от запад на сегашния мост, като и двата варианта предвиждат изграждането на нов комбиниран железопътен и пътен мост, който по предназначение и функционалност да замени стария мост.


Инж. Румен Марков, Управител на фирма Лардж Инфрастръкчър Проджектс и инициатор на проекта, изясни, че всичко, което е проектирано в проекта, отговаря на изискванията на ЕС: дължината на влаковете ще бъде 740 метра, а скоростта 120 км/ч, както и ще се осигури максимална безопасност. По време на срещата се разгледа възможността за връзката със съществуващите гари в Гюргево и изграждането на нова гара Гюргево изток. От презентацията по време на срещата стана ясно, че новата железопътна гара в Гюргево може да бъде изградена между сегашната гара Гюргево Север и новия мост. Едновременно се запазва сегашната железопътна линия по съществуващия мост, която ще се използва в случай на нужда.


„Иска ми се да включите Швеция и Норвегия в това уравнение на проекта. Виждам, че стратегията на проекта се прилага само чрез достъп до невъзстановими европейски средства. Истина е, че сегашният мост е износен и че скоро ще бъде негоден за непрекъснато увеличаващия се трафик. От местната управа на Гюргево може да разчитате на пълна подкрепа", каза кметът Адриан Aнгелеску по време на срещата.


В края на срещата инж. Румен Марков подчерта, че за бързо и качествено изграждане на новата инфраструктура най-добрия вариант е чрез публично - частно партньорство и че проектирането на нов комбиниран пътен и велезопътен мост над Дунав ще удвои транспортния капацитет, предвид новата магистрала и електрификацията на железопътните линии.


Местната и регионална управа на Гюргево изразиха становището, че проектът изисква значителни усилия и дискусиите трябва да продължат, като основните институции, които трябва да вземат решение, са правителството на Румъния и съответно на България.


Лардж Инфрастръкчър Проджектс


/ПП/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 20:46 на 20.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация