site.bta „Галъп интернешънъл“: Една четвърт от избирателите са взели решение за кого да гласуват в последните дни от кампанията

 „Галъп интернешънъл“: Една четвърт от избирателите са взели решение за кого да гласуват в последните дни от кампанията
 „Галъп интернешънъл“: Една четвърт от избирателите са взели решение за кого да гласуват в последните дни от кампанията

Над една четвърт от българските избиратели, които отидоха до урните вчера, са взели решение за кого да гласуват в последните няколко дни от кампанията. Това показват анализите на резултатите от екзитпол на агенция „Галъп интернешънъл болкан“, направен в деня на вота по поръчка на „Нова броудкастинг груп“, БНТ, БНР, и „Инвестор.бг“. 

Подробната разбивка на демографския и социален профил на избирателите може да видите на: https://www.gallup-international.bg/46350/demographic-structure-of-the-vote-2-october/

Общо над една четвърт от гласувалите, или над 670 хиляди гласоподаватели, са взели решението за кого да гласуват в последния ден или последните дни на кампанията, т.е. след последните социологически срезове. За сравнение, през юли, например делът на решилите в последните дни или ден е по-малък – 18 процента, коментират от „Галъп интернешънъл болкан“.

94 процента от запитаните отговарят, че не са имали проблеми с машинното гласуване.

В сравнение с предишните парламентарни избори, сега има тройно увеличение на избирателите, отбелязали полето „Не подкрепям никого“, коментират социолозите. Става дума най-вече за млади хора, които са гласували преди за нови проекти, сред които изпъква „Продължаваме Промяната“, или негласували и нямащи право да гласуват миналия път, заради ненавършена възраст.

Делът на „Не подкрепям никого“ показва, че в тези избори действително немалко гласоподаватели не са намерили особен смисъл, или поне не са намерили голям нов политически проект, се казва в анализа на „Галъп“.

Демографията на вота показва, че този път младите хора не са излезли да гласуват толкова масово, както на изборите през юли и през ноември миналата година, коментират още социолозите.

ГЕРБ и „Продължаваме Промяната“ са „на кантар“ сред висшистите – с по около 24%. Интерес представлява демографският профил на „Възраждане“ – по-скоро „мъжки“, не възрастен, не и необразован, осезаемо градски. Доколкото натрупванията при „Български възход“ са сравнително малко, рано е да се абсолютизира, но все пак и тук личи по-скоро градски вот, казват от „Галъп“.

Гласувалите на втория тур на изборите за президент за Румен Радев, които и сега са излезли да гласуват, сега са избрали в 23% от случаите „Продължаваме Промяната“, а в около 10% – ГЕРБ. Останалите се разпределят между други формации.

В общи линии хората са поразлюбили ПП, но не са залюбили Борисов, коментира в деня на вота пред БНР социологът от „Галъп интернешънъл“ Първан Симеонов. По думите му "младата" вълна не се е появила на тези избори.

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:41 на 27.11.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация