site.btaНасилието между деца бе тема на изнесено заседание в Перник на парламентарната комисия за взаимодействие с гражданското общество

Насилието между деца бе тема на изнесено заседание в Перник на парламентарната комисия за взаимодействие с гражданското общество
Насилието между деца бе тема на изнесено заседание в Перник на парламентарната комисия за взаимодействие с гражданското общество
На снимката от ляво надясно: Народните представители Стефан Маринов, Димо Дренчев, Росица Кирова, председател на Комисията за прякото участие на гражданите, жалбите и взаимодействието с гражданското общество в Народното събрание, Петър Кьосев, Манол Пейков и Христина Георгиева. Снимка: Кореспондент на БТА в Перник Мая Костадинова

Изнесено заседание на Комисията за прякото участие на гражданите, жалбите и взаимодействието с гражданското общество в Народното събрание се състоя в заседателната зала на Минна дирекция в Перник. Целта на дискусията е създаването на законодателни препоръки, насочени към намаляване на насилието между деца и за по-ефективна координация между институциите. 

В състава на комисията бяха народните представители Росица Кирова, която е и неин председател, Стефан Маринов, Димо Дренчев, Петър Кьосев, Манол Пейков и Христина Георгиева. Участие взеха директори на пернишки училища, преподаватели. Анжела Миткова, председател на Обществения съвет на Основно училище „Св. Иван Рилски“, даде пример за добрите практики, по които работят родителите и преподавателите. В дискусията се включиха и много психолози, които допълниха картината с примери от ежедневието в училище.

В края на заседанието председателят на комисията Росица Кирова обобщи, че на системата ѝ е необходимо да има повече психолози в учебните заведения, особено в по-големите, където е добре да има повече от един училищен психолог, в зависимост от броя на учениците. Така те ще познават по-добре проблемите им. „Също така се налага изводът, че е необходим стандарт за работата на училищните психолози и за специализираната помощ, която може да бъде оказана в училище, защото беше изтъкнато по време на срещата, че когато родителят няма желание детето му да посещава училищен психолог, той не подава заявление. Дори и детето да има нужда от помощ и това да е преценено на ниво училище – те не могат да го задължат да ползва тази помощ“, каза още тя.

Кирова добави, че изключително важна е ролята на родителите и на семейството – децата са огледало на своите родители, а родителите са огледало на обществото. Те са част от това общество и е нужна повече работа с тях. „Това, което чух, са много положителни примери. Бих искала те да се заимстват, защото всяко едно училище е своя собствена микровселена. Тези добри примери могат да бъдат предадени и на другите училища. Аз мисля, че тази мрежа, за която говорим – институционална мрежа – много ще помогне“, коментира още тя. И допълни, че децата не са агресори, а жертви на нашето поведение и на нашата агресия. По думите ѝ, ако трябва да се приложи модел на превенция, той трябва да е свързан с това повече да се разговаря с децата и да се подчертае важността на диалога.

Предложенията ще бъдат систематизирани. Изводите, които бяха направени, съвпадат с тези, които се наложиха на Националната кръгла маса, коментира още Росица Кирова.

/НН/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 16:31 на 12.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация