site.btaМИНА: Туризмът в Черна гора се нуждае от ясна визия и конкурентни продукти

МИНА: Туризмът в Черна гора се нуждае от ясна визия и конкурентни продукти
МИНА: Туризмът в Черна гора се нуждае от ясна визия и конкурентни продукти
Столицата на Черна гора, Подгорица, Снимка: БТА, София Ангелова

Председателят на Съвета на Асоциацията по туризъм и хотелиерство към Търговската камара (PKCG) на Черна гора Ранко Йовович заяви, че доброто и ефективно управление на туристическите дестинации е предпоставка за успешни туристически сезони, предаде за БТА черногорската новинарска агенция МИНА.

Според него това изисква ясна визия, конкурентни туристически продукти и засилено сътрудничество между частния и държавния сектор.

В изказване на заседание на Съвета в понеделник в кметството на Будва Йовович заяви, че туризмът е стратегически важен икономически сектор за Черна гора. Той добави обаче, че множество хронични проблеми са възпрепятствали пълноценното му развитие в продължение на десетилетия.

„Структурни слабости като ниска заетост на капацитета за настаняване, неблагоприятна пазарна позиция на западноевропейските пазари, остаряло законодателство и липса на ефективно управление на дестинациите изискват широк социален и професионален консенсус“, каза Йовович.

Той посочва, цитиран в прессъобщение на Търговската камара на Черна гора, че туристическите пристигания в колективни и индивидуални места за настаняване са се увеличили с 5,5 процента от януари до май, докато нощувките са намалели със 7,2 процента в сравнение със същия период на миналата година, позовавайки се на последните официални данни на черногорската статистическа служба Монстат.

(Тази информация се разпространява от БТА по договор с черногорската агенция МИНА.)

/СУ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:21 на 04.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация