site.btaОт днес железопътният трафик в Черна гора е нормализиран след като диспечери и кондуктори спряха работа за пет дни поради ниски заплати

От днес железопътният трафик в Черна гора е нормализиран след като диспечери и кондуктори спряха работа за пет дни поради ниски заплати
От днес железопътният трафик в Черна гора е нормализиран след като диспечери и кондуктори спряха работа за пет дни поради ниски заплати
Илюстративно изображение. Снимка: Владимир Шоков/БТА

Железопътният трафик в Черна гора от днес вече е нормализиран, след като диспечерите и кондукторите на влакове, които спряха работа преди пет дни поради ниски заплати, постигнаха споразумение с ръководството за увеличение на заплатите. Това потвърди за Радио Свободна Европа Андрей Калуджерович – представител на влаковите диспечери на „Железопътна инфраструктура“ на Черна гора.

Ръководството на железопътната компания потвърди в изявление, че трафикът е нормализиран и се извини на всички, които „са понесли щети поради спирането“.

Железопътният трафик беше спрян на 22 август, след като 85 кондуктори и диспечери на влакове спряха работа, настоявайки за увеличение на заплатите чрез промени в колективния трудов договор.

„Нормализирането се случи след постигане на споразумение между служителите, участвали в пълното спиране на работата, два представителни синдиката и работодателя“, се казва в прессъобщението на компанията.

Калуджерович заяви, че работниците са доволни, защото са получили гаранции от Министерството на транспорта, че увеличението на заплатите ще бъде включено в колективния трудов договор.

„Имаме уверение, че доходите ни ще възлизат на 1000 до 1200 евро, в зависимост от трудовия стаж. Получихме гаранции, потвърждение от министъра на транспорта Мая Вукичевич, че това ще бъде прието на хартия до месец и половина, в най-краткия законов срок“, каза Калуджерович, цитиран от РСЕ.

След преговорите на 24 август изпълнителният директор на компанията Марина Бошкович заяви, че „на служител средната заплата ще бъде увеличена с около 300 евро“, в зависимост от трудовия стаж.

Калуджерович повтори, че служителите са били принудени да спрат работа и по този начин да блокират железопътния трафик, защото съществуването им е било застрашено поради ниските заплати, които варират от 700 до 800 евро с нощен труд и 35 години стаж.

Преди това ръководството на „Железопътна инфраструктура“ заяви в изявление, че срещу служителите, които бяха временно преустановили своята работа, са повдигнати наказателни обвинения и дисциплинарни производства.

/ВН/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:12 на 27.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация