site.btaХИНА: Хърватските ученици постигат средни резултати по четивна грамотност и природни науки, но по-ниски по математика в изследването PISA 2022

ХИНА: Хърватските ученици постигат средни резултати по четивна грамотност и природни науки, но по-ниски по математика в изследването PISA 2022
ХИНА: Хърватските ученици постигат средни резултати по четивна грамотност и природни науки, но по-ниски по математика в изследването PISA 2022
Снимка: ХИНА

15-годишните хърватски ученици се справят с четенето и с природните науки в рамките на средното за страните-членки на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и са под средното ниво по математика, показват резултатите на Програмата за международно оценяване на учениците PISA 2022, предаде хърватската агенция ХИНА.

Последното изследване е проведено през 2022 г. сред 690 000 ученици в 81 страни по света, а в Хърватия е проведено през март и април 2022 г. в 178 средни и две основни училища сред 6135 ученици на 15години.

Според вида училище учениците в гимназиите се справят по-добре от учениците в професионалните училища.

По математика Хърватия е на 36-то място в списъка от 81 страни, каза днес ръководителят на Националния център за външно оценяване на образованието Винко Филипович.

Той каза, че разликата между резултатите на хърватските ученици и средните за ОИСР по математика е намаляла в последното проучване.

Някои от страните, които се представят по-зле от Хърватия по математика са Исландия и Израел, Гърция, Румъния, България и Сърбия.

Хърватските ученици са на 26-то място по четивна грамотност, като момичетата имат по-високи резултати от момчетата.

15-годишните ученици в Хърватия се представят в рамките на средното за ОИСР по природни науки. Техните резултати ги класират на 31-во място, като и в този сегмент на изследването хърватските момичета изпреварват момчетата.

(Тази информация се разпространява от БТА по договор с хърватската агенция ХИНА)

/ЕЩ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:39 на 29.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация