site.btaPISA: Румъния е на предпоследно място в ЕС. Учениците са на ниво на компетентност 2, считано за критично

PISA: Румъния е на предпоследно място в ЕС. Учениците са на ниво на компетентност 2, считано за критично
PISA: Румъния е на предпоследно място в ЕС. Учениците са на ниво на компетентност 2, считано за критично
Снимка: БТА (архив)

Изключително ниски резултати показват румънските ученици на международния тест ПИЗА (PISA), съобщава Диджи24 и допълва, че зад Румъния е само България. 

Тестовете ПИЗА се полагат от деветокласници, провеждат се всяка година и измерват логическото и критичното мислене, както и способността за прилагане на знания на практика. Въпросите са разпределени в три области - математика, четене и природни науки. 

Тази година Румъния получава общ резултат от 428 точки, което означава ниво на компетентност 2, считано за критично. Румънските ученици имат по-ниски резултати от средните за ОИСР по математика, четене и природни науки, 

Едва 4 процента от учениците в Румъния са с отлични резултати по математика, 2 на сто - по четене и 1 процент по природни науки. 

Приблизително 690 000 ученици са се явили на оценката на ПИЗА през 2022 г., което представлява приблизително 29 милиона 15-годишни деца в училища в 81 държави и икономики.

В Румъния участващите 7364 ученици от 262 училища представляват приблизително 162 000 15-годишни ученици (76 процента от общата популация 15-годишни ученици).

“Резултатите на Румъния са приблизително на същото ниво като през 2018 г. За разлика от много други държави, Румъния не регистрира значителни загуби в представянето на учениците. Това след две години на пандемия, две години, белязани от прекъсвания в класическия учебен процес. Това доказва, че имаме устойчива образователна система и че страната ни успя чрез всички предприети мерки да ограничи ефектите от пандемията", коментира министърът на образованието на Румъния Лиджия Дека,  цитирана от Нюз.ро и Диджи24. 

 

/ВН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:58 на 20.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация