site.btaГръцките железници получиха модерна система за дистанционно управление и сигнализация
Гръцката железопътна инфраструктурна компания ОСЕ е приела вчера от дъщерната си инженерингова фирма ЕРГОСЕ нова съвременна система за дистанционно управление и сигнализация на големи участъци от линията Атина – Солун, съобщи АНА-МПА.
На същата линия в района на Темпе край Лариса на 28 февруари стана тежка катастрофа, при която два влака, пътнически и товарен, се сблъскаха челно. В резултат загинаха 57 души, голяма част от които студенти, а десетки бяха ранени. Сред причините за трагедията, освен човешка грешка, се сочи и забавянето на въвеждането на модерна система за управление на движението на високоскоростните влакове.
В съобщение на ОСЕ се казва, че за експлоатация е предадена сигнализацията на двойната железопътна линия в участъка от Лариса до Плати с дължина 130 км. След завършването на този обект вече функционира пълната сигнализация в участъка Агии Анаргири – Инои и дистанционното управление от Титореа (Централна Гърция) до Солун, както и от Солун до Промахон (на границата с България – б.ред.).
За експлоатация е бил предаден и Центърът за управление на движението в Лариса, който управлява композициите в двоен участък с дължина от 200 км. Това е свръхмодерен център за управление, който разполага с всички необходими инструменти за контрол на движението.
До края на септември ще бъде предаден и последният участък от новата сигнализация на линията. С това ще бъде реализирано дистанционно управление по цялата дължина на трасето от Атина до Солун, а до края на ноември ще влезе в експлоатация и Европейската система за управление на влаковете ETCS.
/СУ/
news.modal.header
news.modal.text