site.btaДържавата ще направи всичко, за да помогне на работниците от фабриката на "Фиат" в Крагуевац, заяви министърът на икономиката в сръбското правителство Анджелка Атанаскович

Държавата ще направи всичко, за да помогне на работниците от фабриката на "Фиат" в Крагуевац, заяви министърът на икономиката в сръбското правителство Анджелка Атанаскович
Държавата ще направи всичко, за да помогне на работниците от фабриката на "Фиат" в Крагуевац, заяви министърът на икономиката в сръбското правителство Анджелка Атанаскович

Министърът на икономиката в сръбското правителство  Анджелка Атанаскович заяви, че държавата не е знаела за плановете  на автомобилостроителната група "Стелантис" по отношение на работниците във фабриката на "Фиат" в Крагуевац и ще гледа да намери най-добро решение за работещите, които не искат да приемат нито едно от предложенията на  компанията, съобщи Танюг.

Тя каза, че ръководството на  "Стелантис" е трябвало да реши какво ще прави с работниците от "Фиат", докато се сменят машините и се подготвят цеховете за началото на производството на новия електрически автомобил, което е предвидено за средата на  2024 година. 

Ние не знаехме какво планират те.  Ще гледаме да намерим най-доброто решение за хората, които не искат да приемат нито едно от предложенията, заяви  Атанаскович за вестник "Политика".

В договора, с който Сърбия се задължи да субсидира производството на електрически автомобил в Крагуевац, не се посочва какво ще работят 2000 работници през двете години, докато фабриката  се подготвя за производство на нов модел автомобил, посочва "Политика".

"Стелантис" предложи на работниците от "Фиат" в Крагуевац през това време да работят в чужбина в една от четири фабрики в Италия, Германия, Полша и Словакия или доброволно да напуснат фирмата, като им бъде изплатена компенсация.

Попитана дали работниците могат да останат в Сърбия и да са в платен отпуск, като получават 65 процента от заплатата си, докато чакат да започне производството на новия електрически автомобил, министърката отговори отрицателно.

Да получават пари, да седят и нищо да не правят, това го няма никъде, каза Атанаскович. Според нейните думи сръбските работници в Полша и Словакия могат да спечелят годишно по 20 000 евро, в Германия  - от 27 до 29 хиляди евро, а в Италия - 23 хиляди евро, докато годишната им заплата в Сърбия е 8000 евро. Тя отбеляза, че е голяма стъпка за Сърбия, че влиза в производството на електрически автомобили. Успех ще бъде новият модел да дойде тук, това е добре и за Крагуевац, и за Сърбия, оцени Атанаскович.

Във връзка с възникналия проблем с работниците от фабриката на "Фиат" в Крагуевац реагира и опозиционното движение Двери, съобщи Бета. Движението заяви, че е започнала процедура по  освобождаването на 2500 работници, само 15 дни след като помпозно бе обявено, че Фиат Крагуевац скоро ще започне да произвежда електрически автомобили с огромна държавна субсидия.

Работниците могат да избират между уволнение с компенсация и отиване, свободно може да кажем, на принудителна работа в Германия, Италия, Полша или Словакия. Неприличното предложение на  работодателите не ни учудва, тъй като държавата вече две десетилетия  се отнася като мащеха към своите граждани, представяйки ги по света като евтина работна ръка, заяви председателят на  Изпълнителния съвет на Двери Борко Пушкич в писмено изявление.

"

/ПК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:07 на 22.05.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация