site.bta"Цаландо" приключи придобиването на "АбаутЮ"

"Цаландо" приключи придобиването на "АбаутЮ"
"Цаландо" приключи придобиването на "АбаутЮ"
Логистичен център на "Цаландо" в Ерфурт. Снимка: "Цаландо"

Германската компания за онлайн търговия на дребно "Цаландо" (Zalando) приключи официално поглъщането на базирания в Хамбург онлайн търговец на дребно на дрехи "АбаутЮ" (AboutYou), обяви фирмата. Тя възнамерява да обяви първоначална прогноза за комбинирания бизнес със "АбаутЮ" за цялата 2025 г. заедно с резултатите за второто тримесечие на 6 август, обяви листваната в индекса DAX компания по повод приключването на сделката. След поглъщането "Цаландо" все още планира изкупуването на дяловете на останалите миноритарни акционери на "АбаутЮ".

Останалите акции на купената компания ще бъдат придобити срещу "подходящо парично обезщетение". "АбаутЮ" ще бъде влято в 100-процентно дъщерно дружество на "Цаландо".

След изтичането на срока на офертата за поглъщане "Цаландо" придоби 91,45 на сто от акционерния капитал на търговеца на дребно. Европейската комисия одобри сделката на 1 юли.

През декември "Цаландо" вече публикува средносрочната си прогноза, включваща и новопридобития бизнес. Според нея компанията се стреми към значителни синергии в размер на около 100 млн. евро годишно и прогнозира среден годишен ръст от 5-10 на сто до 2028 г. както по отношение на брутния обем на стоките (GMV), така и по отношение на продажбите. До 2028 г. обединената група от компании очаква да постигне коригиран марж на печалбата преди лихви и амортизации от 6 до 8 процента. Според прессъобщението това ще съответства на "значително увеличение на абсолютната печалба".

Към 17 часа книжата на компанията се обезценяват с 0,38 на сто до 28,74 евро.

През март "Цаландо" обяви, че ще разшири своя бизнес на нови пазари, навлизайки в България, Гърция и Португалия. По този начин българските потребители ще могат да използват сайта на компанията и нейните услуги за доставка на премиум дрехи, стана ясно от съобщение на компанията по онова време.

Същевременно компанията ще развие своята програма за лоялност на клиентите "Цаландо плюс" (Zalando Plus), която е въведена в страни като Германия, Италия, Испания, Франция, Нидерландия, Швейцария и Австрия. Тази година програмата ще бъде актуализирана, като се очаква да се разшири и в България, предлагайки на потребителите персонализирани отстъпки, достъп до нови колекции и по-бърза доставка.

Активната клиентска база на компанията се е увеличила през миналата година до исторически връх от 51,8 милиона активни клиенти към края на 2024 г., отбелязвайки ръст от 4,5 процента спрямо предходната година.

/ЕС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 20:55 на 12.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация