site.btaПродажбите на "Ауди" се понижават заради слаби резултати в Китай и САЩ 

Продажбите на "Ауди" се понижават заради слаби резултати в Китай и САЩ 
Продажбите на "Ауди" се понижават заради слаби резултати в Китай и САЩ 
Електрически автомобили от марката са представени на автомобилното изложение в Париж, понеделник, 14 октомври 2024 г. Снимка: AP/Michel Euler/архив

Германската автомобилна марка "Ауди" (Audi) отчете спад на продажбите си за първото полугодие на фона на продължаващите трудности, които изпитва автомобилната индустрия, предаде ДПА.

Според компанията първата половина на годината е била особено слаба в Китай и САЩ. Като цяло доставките са намалели с 5,9 на сто до 783 531 автомобила.

Въпреки това при изцяло електрическите автомобили се наблюдава силен подем: 101 381 доставки представляват увеличение от 32 на сто. За последен път "Ауди" достави повече от 100 000 изцяло електрически автомобила през втората половина на 2023 г.

Основните двигатели на растежа в сегмента на електромобилите на "Ауди" са Германия и останалата част от Европа, където са продадени почти три четвърти от тези коли.

Благодарение на силния ръст на електрическите превозни средства общите показатели в Германия също се подобряват: В Германия "Ауди" е доставила 103 000 автомобила - малко повече, отколкото преди година. В останалата част на Европа спадът е по-слаб - с 4 процента до малко под 232 000.

"Положителната тенденция при доставките на електрически автомобили и входящите поръчки ясно показват колко добре се приема новото ни портфолио от електромобили от нашите клиенти. До края на годината ще разполагаме с най-младото портфолио в премиум сегмента", подчертава ръководителят на отдел "Продажби" Марко Шуберт.

За разлика от този сегмент обаче компанията отчита спад от почти 10 процента на най-важния пазар, Китай, и все пак успява да продаде там малко под 288 000 автомобила. Тук броят на електрическите автомобили дори спада с темп над средния - с почти една четвърт.

На най-големия пазар на електрически автомобили в света, където в момента се води ценова война, "Ауди" не успява да достави дори 8000 автомобила. Базираната в Инголщат компания обяснява това с "все още много силната конкурентна ситуация на място" и се надява, че новите продукти ще окажат влияние през втората половина на годината.

В Северна Америка - с изключение на Мексико - доставките спадат с 9 на сто до малко под 99 000 автомобила. Доставките на електромобили тук също намаляват, но с малко по-бавни темпове. Според "Ауди" настоящата инициатива с новите модели ще започне да оказва влияние там постепенно.

Конкуренцията от страна на "Порше" (Porsche) и "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) обаче не е в по-добро състояние. "Мерцедес" отчита спад от 8 процента до 1,08 млн. автомобила за първата половина на годината. Продажбите на "Порше" са намалели с 6 процента до 146 400 автомобила. И двете компании пострадаха заради слабия си бизнес в Китай. Бе Ем Ве (BMW) все още не е представила данни.

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 06:27 на 12.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация