site.btaДо дни "Рено" ще назначи временен главен изпълнителен директор, пише "Файненшъл таймс"

До дни "Рено" ще назначи временен главен изпълнителен директор, пише "Файненшъл таймс"
До дни "Рено" ще назначи временен главен изпълнителен директор, пише "Файненшъл таймс"
Мъж снима автомобил на "Рено" на автомобилното изложение в Париж, понеделник, 14 октомври 2024 г. Снимка: AP Photo/Michel Euler/архив

През следващата седмица френският автомобилен концерн "Рено" (Renault) се готви да назначи временен главен изпълнителен директор, след като сегашният директор Лука де Мео напуска компанията на 15 юли, за да поеме поста на ръководител на групата за луксозни стоки "Керинг" (Kering), пише "Файненшъл Таймс".

Компанията е стеснила списъка си с потенциални наследници до ръководителя на "Дачиа" (Dacia) Дени Льо Вот, директора на отдел "Обществени поръчки, партньорства и връзки с обществеността" Франсоа Прово и Максим Пика, бивш мениджър в "Стелантис" (Stellantis), съобщава вестникът, като се позовава на свои източници.

Френският автомобилен производител е извършил предварителния подбор за наследник с подкрепата на консултантската компания за подбор на персонал "Ръсъл Рейнолдс Асоушиейтс" (Russell Reynolds Associates). 

Де Мео шокира Борда на директорите на "Рено" с внезапното си изявление за напускане в средата на юни, само няколко дни след като беше очертал бъдещата си стратегия за френския автомобилен производител.

Льо Вот е уважаван в средите на компанията заради успеха си в превръщането на бюджетната марка "Дачиа" в един от най-успешните брандове на "Рено". Той е известен и със способността си да се ориентира в сложни ситуации - от ръководенето на дейността на компанията по веригите за доставки до поемането на главна роля за излизането на концерна от Русия.

Междувременно Пика напусна "Стелантис" през миналия месец, след като беше пренебрегнат за позицията на главен изпълнителен директор на компанията за сметка на ръководителя на северноамериканския бизнес Антонио Филоза.

Макар че според източниците на "Файненшъл Таймс" няма спешна необходимост от назначаване на наследник на Де Мео, защото концернът вече разполага със стратегия за развитие и бизнесът наближава по-спокойния летен период, компанията все пак иска да избегне продължителен процес на търсене, какъвто се наблюдава при конкурента "Стелантис". На производителя на "Джйип" (Jeep) и "Фиат" (Fiat) му бяха необходими повече от 6 месеца, за да посочи Филоса като заместник на Карлос Таварес.

Очаква се наследникът на Де Мео да продължи започнатата  от италианеца дейност, който бе очертал нова стратегия, включваща интегриране на модерни технологии и разгръщане на повече партньорства. 

"Рено" се справя по-добре от по-големите си европейски конкуренти, които изпитват затруднения в условията на забавящо се търсене, отчасти благодарение на липсата на експозиция на пазарите в САЩ и Китай.

Въпреки това в публикувана във вторник бележка до клиентите си анализаторът на "Джефрис" (Jefferies) Филип Хухоа отбелязва, че "Рено" е изправен пред период на стратегическа несигурност". Цената на акциите на автомобилния производител остава почти на 6 процента под нивото преди напускането на Де Мео.

Новият главен изпълнителен директор ще трябва да удовлетвори и някои искания на френското правителство, което сега е най-големият акционер в компанията.

През миналата седмица "Рено" съобщи, че поема непарична загуба (еднократна счетоводна загуба) в размер на 9,5 млрд. евро от дела си в "Нисан" (Nissan) след промяна в начина, по който френският автомобилен производител отчита дела си в изпитващия затруднения японски партньор.

"Рено" преструктурира 26-годишния си съюз с "Нисан" и постепенно намалява дела си в японската компания, който някога достигаше 43 на сто, до 10 на сто.

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 01:36 на 11.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация