Обобщение

site.btaМинистерството на образованието и науката обмисля въвеждането на интегрални изпити, обединяващи математика и природни науки

Министерството на образованието и науката обмисля въвеждането на интегрални изпити, обединяващи математика и природни науки
Министерството на образованието и науката обмисля въвеждането на интегрални изпити, обединяващи математика и природни науки
Снимка: Милена Стойкова/БТА (БТ)

Министерството на образованието и науката (МОН) обмисля въвеждането на интегрални изпити, обединяващи математика и природни науки, от следващата учебна година, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в интервю за предаването "Неделя 150" на Българското национално радио (БНР).

Министър Вълчев е на мнение, че „изпитът след четвърти клас не трябва кой знае колко да се променя". Той обаче каза, че според него националното външното оценяване след седми и десети клас трябва да се промени, като се дават на учениците повече практически задачи, насочени към прилагането на знания.

Идеята е "да започнем да мерим компетентности, придобити по природни и обществени науки", отбеляза той.  „От следващата година, ако направим крачка, тя ще бъде миниатюрна и скромна", каза още Вълчев. По неговите думи в интегралните изпити ще има няколко математически задачи, които ще включват и познания, свързани с опазването на околната среда или здравното образование. Образователният министър отбеляза, че природните науки са много пренебрегнати в учебната програма. Според него няма как да просперираме като общество, ако не се повиши склонността за учене на математика и природни науки.

Предметът „Религия“ няма да се изучава задължително, ще има алтернативна програма „Добродетели и етика“, каза още министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. „В програмата ще могат да се включат всички деца, които желаят да учат „Религия“. Нито едно дете няма да учи „Религия“ против волята си. В програмата „Добродетели и етика“ ще има малко религия. Програмата ще бъде основно по възпитание в добро. Ще я използваме за социално и емоционално учене, защото социално-емоционалната интелигентност надгражда възпитателната функция. Децата в първи клас ще учат разликата между добро и зло и различните видове добродетели, обясни той.

В интервюто за БНР министърът коментира атестацията на учителите. "Предлагаме една по-облекчена и работеща оценка. И в момента учителите се оценяват ежегодно и получават диференцирано заплащане. Предлагаме да се направи ежегодна оценка на труда, от която да зависи не само диференцираното заплащане, но и кариерното израстване, включително да бъде и основание за освобождаване при ниски резултати", отбеляза той.

Виждаме обезценяване на вота на недоверие като политически и конституционен механизъм, каза министър Вълчев, коментирайки вота на недоверие към правителството, при който на 4 юли кабинетът на премиера Росен Желязков оцеля. Преди гласуването му беше внесен и четвърти вот на недоверие от "Величие" с подкрепата на "Възраждане" и МЕЧ за "провал в сектора на околната среда и водите", който се очаква да бъде гласуван следващата седмица. 

/ТС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 00:30 на 08.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация