site.bta"Журналистиката и пиарът - модели на взаимодействие" е темата в новия брой на списанието за медии и комуникации в 21-ви век

BOBSTH 14:53:32 14-11-2019
PP1450BO.016
Велико Търново - медии - пресконференция

"Журналистиката и пиарът - модели на взаимодействие"
е темата в новия брой на списанието
за медии и комуникации в 21-ви век


Велико Търново, 14 ноември /Марина Петрова, БТА/
"Журналистиката и пиарът - модели на взаимодействие" е темата в новия брой на списанието за медии и комуникации в 21-ви век, издание на Филологическия факултет на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий", съобщи в пресклуба на БТА във Велико Търново проф. Илияна Павлова, ръководител на катедрата по журналистика и връзки с обществеността.
В изданието са включени статии на специалисти в двете области, чиято цел е да бъде установено до каква степен двете професии са взаимно обвързани и как взаимно формират медийното пространство, посочи доц. Иво Инджов, преподавател в катедрата.
Според него тенденцията през последните години е, че в медиите има повече пиари, отколкото журналисти. Той отбеляза, че пиарите, които работят в публични структури, в обществени и бизнес организации, в неправителствения сектор и партиите, упражняват тотална хегемония в българското медийно пространство.
Той посочи, че взаимодействието между двете системи е факт, а това ще продължи да бъде тенденция, затова е важно да има етични стандарти, които да регламентират ползотворното сътрудничество.
Специалистът отбеляза, че медиите трябва видимо да показват кога дадена публикация или материал е пиарски текст, и кога - авторска разработка. Той посочи, че в момента този баланс е нарушен.
От друга страна, според специалистите, публикували статии в списанието, расте интересът към сериозни и аналитични журналистически текстове, които се превръщат в дефицит.
Отделено е и специално внимание на връзката медии-социални мрежи, посочи проф. Павлова. Тя уточни, че три броя са излезли от годишното списание "Медии и комуникации на 21 век". В първия брой са събрани статии за медиите и изборите, във втория - за медиите и фалшивите новини. През 2020 г. списанието ще публикува най-добрите изследвания, посветени не темата "Медии и бизнес".
/ПП/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 05:19 на 09.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация