site.btaНа 25 юли 2000 г. свръхзвуков пътнически самолет "Конкорд" на френската компания "Ер Франс" пада малко след излитането си от летище "Роаси" в Париж; загиват 113 души

На 25 юли 2000 г. свръхзвуков пътнически самолет "Конкорд" на френската компания "Ер Франс" пада малко след излитането си от летище "Роаси" в Париж; загиват 113 души
На 25 юли 2000 г. свръхзвуков пътнически самолет "Конкорд" на френската компания "Ер Франс" пада малко след излитането си от летище "Роаси" в Париж; загиват 113 души
Париж, (25 юли 2000) Самолет "Конкорд" излита от летище "Шарл дьо Гол" в Париж и малко по-късно се разбива. Снимка АП-БТА/Архив

Единствената катастрофа на свръхзвуковия пътнически самолет "Конкорд" се случва в 16:45 ч. местно време на 25 юли 2000 г. на летище "Роаси-Шарл дьо Гол", Париж. Самолетът на френската авиокомпания "Ер Франс"пада върху хотел "Рьоле Бльо" в град Гонес малко след излитането си , като жертвите са 113 - всички пътници, екипажът и  четирима души на земята. Самолетът на "Ер Франс" е извършвал полет от Париж за Ню Йорк (САЩ). Свръхзвуковият лайнер е произведен през 1975 г. и е третият "Конкорд" серийно производство. Към момента на катастрофата самолетът е имал 12 000 часа полет. Три години по-късно двете компании, които ползват "Конкорд" - "Ер Франс" и "Бритиш еъруейз",  приземяват и последните си самолети от този тип.  На 10 април 2003 г. френската авиокомпания "Ер Франс" и британската авиокомпания "Бритиш еъруейз" обявяват, че спират окончателно полетите с  "Конкорд" от ноември 2003 г. след повече от 27 години, като решението е продиктувано от икономически съображения - намаляване на броя на пътниците и увеличаване на разходите по поддръжката.  Първият пътнически полет на "Конкорд" е на 21 януари 1976 г., като самолетът е изпълнявал по два полета седмично по маршрута Париж - Дакар - Рио де Жанейро. Преди  това в продължение на седем години са извършвани тестове и промени след първия пробен полет, осъществен  на 2 март 1969 г.

Самолет "Конкорд" падна върху хотел край Париж

Париж, 25 юли 2000 г./БТА/ Самолет "Конкорд" на френската авиокомпания "Ер Франс" се разби днес следобед недалеч от парижкото летище "Роаси", съобщи местната полиция, цитирана от АФП.
На борда на самолета, пътуващ за Ню Йорк, е имало стотина пътници според стюардеса на "Ер Франс", станала свидетел на злополуката, малко след като приключила работа.
Друг очевидец, цитиран от телевизия Ел Си И, твърди, че самолетът паднал върху хотел "Рьоле Бльо", който бил в пламъци.  Според Си Ен Ен "Конкорд"-ът се възпламенил малко преди да се
разбие в хотела. 

***

Поне 113 души са загинали при катастрофата на авиолайнера "Конкорд"

Париж, 25 юли 2000 г./БТА/Няма оцелели сред 109-имата души на борда на авиолайнера "Конкорд", който се разби днес върху хотел край Париж, съобщи Френското радио,  като се позова на Министерството на вътрешните работи. По данни  на министерството и на пожарните екипи загинали са и най-малко 4-ма души на земята.
Самолетът на "Ер Франс", който извършвал полет за Ню Йорк, се разби малко след като излетя от летище "Роаси-Шарл дьо Гол" към 16,45 часа местно време.
Според говорител на "Ер Франс" самолетът е бил чартиран от германската туристическа компания "Дайлман" и всички пътници - германски туристи, са пътували за Ню Йорк, откъдето трябвало да
тръгнат на двуседмичен круиз за Еквадор.
"Конкорд"-ът паднал върху хотел и неговия ресторант в градчето Гонес, северно от Париж, в непосредствена близост до летището, съобщиха пожарникари, цитирани от АФП.  Постройките избухнали в
пламъци, като са загинали поне 4 души на земята.
Френската телевизия Ел Си И цитира очевидци, според които самолетът не могъл да набере височина при излитането си и паднал. Според друг очевидец малко преди да се разбие, един от
двигателите на авиолайнера се запалил.
Това е първият инцидент с "Конкорд".  Авиолайнерът, който прекосява Атлантическия океан със скорост 2200 км в час, е смятан за един от най-сигурните самолети в света.  Единственото произшествие е от 1979 г, когато при лошо приземяване се спука гума и това доведе до промяна в дизайна на машината. Единственият пътнически свръхзвуков самолет е любимо превозно средство на световните знаменитости от шоубизнеса, спорта, бизнесмени и всякакви богаташи.  Той лети над турбулентните зони на близо 20 000 метра височина и прекосява Атлантика за 3 часа, над два пъти по-бързо от останалите авиолайнери.  Билетът отиване и връщане Париж-Ню Йорк струва 9000 долара или с 25 процента повече от първа класа в обикновен самолет.
Първият "Конкорд" излетя през 1969 г. Сега в експлоатация са 13 машини - "Ер Франс" използва 6 и "Бритиш еъруейз" - 7.
В понеделник "Бритиш Еъруейз" откри пукнатини по крилата на един от своите седем "Конкорд"-а и ги спря временно от полет, въпреки че според инженери на компанията това не представлявало
опасност за пътниците.
Според неотдавнашни твърдения на представители на "Ер Франс" флотилията им от авиолайнери е в състояние да лети при пълни гаранции за сигурност най-малко до 2007 г. 

***

Шрьодер, потресен от драмата с "Конкорд", получава съболезнования от Ширак и Жоспен

 Берлин, 25 юли 2000 г. /БТА/ Германският канцлер Герхард Шрьодер е потресен от драмата с авиолайнера "Конкорд", който се разби днес край Париж със 100 германски туристи на борда.
"Научих новината за трагичния инцидент край Париж, която ме потресе", каза Шрьодер в изявление, цитирано от АФП. Той посочи, че френският президент Жак Ширак и премиерът
Лионел Жоспен му телефонирали веднага, за да изразят дълбоките си съболезнования.
Американският президент Бил Клинтън поднесе също съболезнования на канцлера и на семействата на жертвите.
По-рано говорител на германското правителство съобщи, че Шрьодер е отменил всичките си ангажименти за тази вечер, включващи посещение на постановка на Фауст на Световното
изложение в Хановер.
Германският министър на транспорта е заминал веднага за мястото на инцидента в парижкото предградие Гонес.
Френският премиер Лионел Жоспен, който посети мястото на катастрофата тази вечер, заяви, че посетители на хотела, край който се разби авиолайнерът, са ранени, но състоянието им е добро.
Жоспен потвърди, че всички сто пътници на борда, включително 3 деца, 3-мата френски пилоти и 6 стюардеси, са загинали.
Катастрофиралият "Конкорд" излетял днес, като пресякъл рулирането на самолет от редовните линии на "Ер Франс", с който френският президент Жак Ширак се завърна от срещата на Г-8 в
Япония, съобщи междувременно АФП, като се позова на хора от обкръжението на държавния глава.
Президентският самолет тъкмо се приземил и се готвел да рулира към терминала, когато пилотът съобщил, че трябва да направи път на Конкорда на пистата за излитане.
Според член от делегацията на Ширак пътниците видели първо гъст дим, а след това пламъци и авиолайнерът излетял като запалена ракета, преди да се разбие секунди по-късно в облак дим.
Британската авиокомпания "Бритиш Еъруейз" съобщи, че въпреки доверието, което има в самолетите си "Конкорд" и техните двигатели, е взела безпрецедентно решение да отмени следващите
два полета с "Конкорд", предвидени за тази вечер.  Полетите са Лондон-Ню Йорк и Ню Йорк-Лондон.
Френската гражданска авиация е започнала разследване, за да изясни причините за катастрофата. 78-те служители на Бюрото за разследване на инциденти към службата били натоварени да открият
черните кутии от самолета и да ги анализират.
Говорител на "Ер Франс" заяви току-що пред АФП,  че сред загиналите пътници имало двама датчани, един американец и най-малко 47 германци. Националността на останалите пътници не е установено официално, но се предполага, че също са германци.
Първоначално авиокомпанията бе съобщила, че всички пътници са германци. 

***

Откриха двете черни кутии от катастрофиралия "Конкорд"

Париж, 26 юли 2000 г. /БТА/ Двете черни кутии от "Конкорд"-а, който се разби вчера край летище "Роаси", бяха намерени снощи около 22.00 ч местно време, съобщи АФП.  Те са предадени на прокуратурата на департамент Вал д'Оаз, на чиято територия стана катастрофата.  Разшифроването на записите ще отнеме между 24 и 48 часа, уточни директорът на гражданската авиация Пиер Граф.
Следователите продължават да претърсват обгорелите останки, опитвайки се да разберат какво е накарало единия от четирите двигателя да се подпали при излитането.  Според предположенията
на експерти има различни възможности - от механична повреда до случайна птица, попаднала във въздушната турбина.
Президентът на "Ер Франс" Жан-Сирил Спинета заяви, че  самолетът не е бил сред четирите, за които компанията съобщи по-рано тази седмица, че имат микроскопични пукнатини в крилата.
Самолетът, който лети от 1980 година има 12 000 летателни часа, е претърпял основен ремонт през септември и е проверен за последен път на 21 юли.  "Конкорд"-ите на "Ер Франс" се проверяват
редовно на всеки 10 дни, уточни Спинета.  Двете фирми-производителки - британската "Еъроспейс" и френската "Аероспасиал", обявиха, че започват самостоятелно разследване.
Американското бюро по сигурността на транспорта също обяви, че по покана на френските власти изпраща свои следователи във Франция като наблюдатели на френската анкета, тъй като
"Конкорд"-ите летят редовно до САЩ.
Възпоменателна церемония в памет на жертвите, на която ще присъства канцлерът Герхард Шрьодер, ще се състои тази сутрин в германския павилион на световното изложение Експо в Хановер,
където за днес бе предвидено специално заседание на кабинета. Министрите ще заседават след службата, съобщи говорител в Берлин.
Застрахователите могат да очакват искове за 350 млн.  долара обезщетения, прогнозират източници от бранша, цитирани от Ройтерс.  По-голямата част от сумата е за семействата на жертвите, тъй като самият самолет е застрахован за около 30 млн. долара.
"Конкорд"-ът катастрофира близо до мястото, където на 3 юни 1973 година се разби неговият неудачен конкурент - съветският Ту-144.  При демонстрационен полет по време на международния авиосалон в Бурже той падна в селището Гусенвил на 3-4 км от Гонес и уби осемчленния екипаж и девет души на земята, а още 60 бяха ранени.  Причините за катастрофата до днес не са изяснени, припомня ИТАР-ТАСС. Лансирани бяха различни версии - от неизправност на двигателя и пилотска грешка до невнимателна маневра на ескортиращия френски изтребител "Мираж". 

***

В Преглед на някои чуждестранни вестници по темата в емисията на БТА пише:

София, 26 юли 2000 г./БТА/ "Конкорд"-ът олицетворяваше представата за побеждаваща Франция /французите обикновено забравят, че самолетът е наполовина британски/ и символизираше триумфиращата съвременност чрез изчистената елегантност на формите си, пише френският в. "Либерасион".  От търговска гледна точка "Коркорд" се разби в края на пистата още преди четвърт век, със самото си създаване.
Американските производители, които имаха техническата възможност да построят добър конкурент на "Конкорд", притежаваха достатъчно добър финансов нюх, за да се откажат навреме.  Като транспортно средство "Конкорд" бързо се превърна в безсмислица.  Създателите му бяха предвидили всичко освен появата на масовата авиация. Още при създаването на свръхзвуковия пътнически самолет бъдещето принадлежеше на търговските полети, на самолетите с голям капацитет и ефективност като "Боинг" и "Еърбъс", смята Жерар Дюпюи от "Либерасион".
Катастрофата на летище "Роаси" в Париж е също толкова трагична, колкото всички останали, продължава същият вестник. Тя обаче предизвика по-мрачни чувства, защото засяга един по-особен самолет. В Гонес трагично се разби една красива мечта, блестяща и остра като крилата на "Конкорд".
"Избухна една мечта", е заглавието и на лондонският в. "Таймс".  Безпрецедентната 31-годишна история на "Конкорд" без инциденти се разби на парижкото летище "Роаси-Шарл дьо Гол".  Самолетът бе с живот 15 години.  След трагедията обаче неизбежно изниква въпросът дали цифрата не е преувеличена и отговорът трябва да е много убедителен, за да може полетите с "Конкорд" да продължат, отбелязва "Таймс".
 Нещастието последва толкова бързо съобщението за микропукнатините в крилата на самолета, че остана зловещо чувство за предупреждение, пише в.  "Дейли телеграф".  Сега без съмнение
 ще дойдат въпросите, разследванията и болезнените опити да се гарантира, че трагедията няма да се повтори.  Опитите обаче ще са безплодни.  Мрачният и плашещ факт е, че колкото и успешно да
 се намаляват рисковете, въздушните катастрофи винаги ще се случват:  заради човешка грешка, заради природни бедствия.  Това обаче съвсем не е причина да не пътуваме със самолет, заключава
 "Дейли телеграф".
Макар "Ер Франс" да съобщи, че катастрофата се дължи на повреда в единия двигател на самолета, според британския печат причините са много по-сложни.  Експерти твърдят пред "Таймс", че
повреда само в единия двигател не може да е единствената причина.  Възможно е да се е повредила и противопожарната система на двигателя, това да е довело до повреда в системата, отвеждаща горивото до двигателя, и така вторият двигател също да е загубил мощност с разрастването на пожара.      
"Пламъците бяха поне 60 метра дълги и не мисля, че това може да има нещо общо с каквито и да било пукнатини по повърхността на самолета", заяви Пол Бийвър, експерт в специализираното британско издание "Джейн'с".  "Вероятно става въпрос за нещо различно, свързано с придвижването на горивото", смята Бийвър.

***

Трийсет и трима туристи избегнали катастрофата на "Конкорд"-а заради липса на места

 Ню Йорк, 26 юли 2000 г./БТА/ Още 33-ма пътници са били записани за полета на авиолайнера "Конкорд", който вчера се разби върху хотел край Париж, предаде ДПА.  Както съобщи вицепрезидентът на авиокомпанията "Ер Франс" Кристофър Коренке, заради липсата на достатъчно места в самолета пет часа преди излитането те били прехвърлени на машина от същия тип в Париж и пристигнали невредими в Ню Йорк.
Катастрофиралият "Конкорд" е бил чартиран от германската туристическа компания "Дайлман".  Той трябвало да пристигне в Ню Йорк, откъдето пътниците заедно още 413 души да заминат на
 двуседмична обиколка с кораб из Карибите с луксозния кораб "Германия".  Заради изгодната оферта 133-ма туристи предпочели комбинацията от пътуване с "Конкорд" и круиз.  Тъй като капацитетът на самолета е 100 пътници, останалите 33-ма били прехвърлени към един редовен полет в Париж и така избегнали катастрофата.
Междувременно капитанът на кораба "Германия" Хайо Янсен съобщи на пресконференция, че заплануваната обиколка из Карибите ще продължи. 

***

 Екипажът на "Конкорд" предупредил летището за повреда в двигателя

Париж, 26 юли 2000 г./БТА/Екипажът на катастрофиралия вчера "Конкорд" предупредил контролната кула на летище "Роаси" секунди преди да се разбие, че вторият двигател е извън строя, съобщи днес френският прокурор Елизабет Сено пред журналисти.
Авиокомпанията "Ер Франс" уточни, че се е запалил именно левият вътрешен двигател, който е бил ремонтиран непосредствено преди излитането на самолета.
Според прокурора Сено, цитирана от АФП, летищните власти и екипажът разговаряли за избухнал пожар и за излизането от строя на втория двигател, докато самолетът набирал скорост на пистата за
излитане.
"Контролната кула е броила до нула и е дала разрешение за излитане. 56 секунди по-късно тя уведомила екипажа, че от самолета излизат пламъци. Командирът или екипажът отговаря: "Повреда в двигател номер две", обясни прокурорът. Кулата отново сигнализирала за огъня, но екипажът отговорил, че не е в състояние вече да спре.  "Така че самолетът излита и командирът или помощникът му посочва, че се насочват към Бурже, т.е., че ще направи полукръг, вместо пълен завой, за да се върне обратно на пистата. И при тази маневра за завой самолетът се разбива върху хотела в Гонес", завършва разказа си френският прокурор.

***

През 2003 г. "Конкорд" отива в историята: 

"Ер Франс" спира полетите с "Конкорд" от 31 май
Париж, 10 април 2003 г. /БТА/ Авиокомпанията "Ер Франс" ще спре полетите си със свръхзвуковия самолет "Конкорд" от 31 май т. г. поради трудните икономически условия, предаде Франс прес.
Агенцията цитира говорител на компанията, според когото "Ер Франс" си запазва възможността да поднови полетите с "Конкорд" преди окончателното им спиране на 31 октомври т. г.

***

"Ер Франс" и "Бритиш Еъруейс" спират окончателно "Конкорд"
/Франсоа Бостанаварон, в. "Монд", 10 април 2003 г., Франция/  Двете авиокомпании обявиха на 10 април решението си да сложат край на използването на "Конкорд" най-късно на 31 октомври т. г. Френският авиопревозвач ще прекрати полетите със самолета от края на май. Жертва на икономическата криза и на липсата на лоялност от страна на пасажерите, свръхзвуковият самолет напуска пистата без почести.
Последният час на "Конкорд" удари. На 31 октомври 2003 г. - по-малко от 2 години след подновяването на неговото използване на 7 ноември 2001 г. и 15 месеца след трагичния инцидент, отнел живота на 113 души, френско-британският свръхзвуков самолет ще спре окончателно да лети.
Единствените две авиокомпании в света, които използват този самолет за полетите между Париж, Лондон и Ню Йорк - "Ер Франс" и "Бритиш Еъруейс", обявиха едновременно решението си - на 10 април, четвъртък.
"Ер Франс", която използва 5 самолета "Конкорд", реши да прекрати полетите от 31 май, като "не предвижда да продължи използването на своята флотилия от "Конкорд"-и след 31 октомври 2003 г. - датата, на която приключва лятната програма на авиокомпанията". "Бритиш Еъруейс", която използва 7 такива самолета, ще продължи да ги използва и през лятото. Различията между двете авиокомпании се дължат на една важна разлика при техните пазари: от самото начало, трафикът от Лондон към Ню Йорк бе значително по-голям, отколкото този от Париж към Ню Йорк.
Преди инцидента в Гонес, при който на 25 юли 2000 г. загинаха 113 души, "Ер Франс" използваше седем свръхзвукови връзки седмично /сега те са сведени до 5/, докато "Бритиш Еъруейс" имаше 14 /сведени сега до 4/. Освен това, британската авиокомпания има натоварена програма за полети до Барбадос.
След като бе "прикован към бетона" - което на жаргона на въздухоплаването означава приземен, в продължение на 15 месеца след този инцидент, "Конкорд" започна да живее втори живот. "За съжаление е, че "Ер Франс" взе решение да спре използването на "Конкорд". Този избор обаче бе наложителен", заяви Жан-Сирил Спинета, който е президент и генерален директор на "Ер Франс". "Влошаването на икономическите условия през последните месеци, което се изрази в спад на бизнес трафика, повлия много негативно на резултатите на "Конкорд". Разходите по поддръжката на апаратите чувствително нараснаха, а експлоатацията им стана трудна и носеше загуби - между 30 до 50 млн. евро годишно, според авиокомпанията. При тези условия, бе неоправдано тя да продължи още дълго време".
Същият камбанен звън отекна и от британска страна. Преди един месец в интервю за "Монд" главният изпълнителен директор на "Бритиш Еъруейс" Род Едингтън се опитваше да опровергае слуховете и твърдеше, че "Конкорд" ще продължи да лети, докато това носи печалба, докато е сигурен и жизнеспособен в оперативен план".

Една остаряваща машина

Обективни причини за прекратяването на използването на "Конкорд" не липсват. От 11 септември 2001 г. насам въздушният транспорт преживя най-тежката криза в историята си, причинена едновременно от липсата на интерес от страна на клиентите към този вид транспорт, страхът от атентати и икономическият спад. Тази криза не само не дава признаци за преминаване, но сега се засили поради войната в Ирак, която води до още по-голямо влошаване на финансовото състояние на авиокомпаниите. И най-накрая, "Конкорд" си остава въпреки всичко една остаряваща машина, с която постоянно стават инциденти по технически причини, макар и по принцип те да не са тежки. Поради всички тези причини експлоатацията на "Конкорд" се превърна за двете авиокомпании от едната и другата страна на Ла Манш в лукс, който те вече не могат да си позволят чисто икономически.
"Самата идея, че експлоатацията на Конкорд един ден може да стане рентабилна, е изключена", признават днес от "Ер Франс", като обясняват, че "от 2001 г. насам разходите по поддръжката на самолета за час полет са се удвоили". Тези разходи, които през 1999-2000 г. бяха 46 млн. евро, днес са 58 млн. евро за един самолет, чийто принос към оборота е от порядъка на 43 млн. евро или 0,4 процента от общия оборот на "Ер Франс". "С възрастта самолетът се нуждае от специална поддръжка. Голям брой части, които трябва да бъдат сменени, днес вече не се произвеждат и трябва да бъдат правени по поръчка, а това води до значителни допълнителни разходи", обясняват в централата на компанията. През 2002 г. от общо 590 полета и 1812 летателни часа, 8 инцидента са наложили връщане обратно, отклоняване или спиране на излитането на самолет "Конкорд", но от "Ер Франс" се оправдават, че са спрели използването му поради съображения за сигурност, защото след подновяването на неговото използване броят на инцидентите се е удвоил.
Но дори и апаратът да е напълно сигурен след промените, които бяха направени в него, остава един важен проблем - този за процента на запълването на полетите. От началото на войната в Ирак около 20 процента от предлаганите 92 места се заемат. Преди началото на конфликта компанията твърдеше, че 50 на сто от местата биват заети - статистика, на която синдикалните организации не вярваха особено...
За да обясни спада в броя на пасажерите, компанията изтъква, че значителна част от клиентелата й се е състояла от банкери и финансисти, които са се отказали от "Конкорд" след борсовия спад. "Конкорд има специфична клиентела от финансовите среди. Тя е по-слабо представена при другите самолети", казват на "Роаси". "Някои клиенти свикнаха с други полети, докато "Конкорд" бе подложен на модификации, и си запазиха новите навици и след връщането му в употреба", казват още там.
      Един въпрос остава: струваше ли си "Конкорд" да бъде модифициран след катастрофата в Гонес и два месеца след атентатите от 11 септември и да се харчат за това 114 млн. евро? В централата на "Ер Франс" никой не се съмнява в отговора: "За нас връщането на "Конкорд" бе дълг в името на жертвите. Ние не можехме да останем просто на един провал и една трагедия". 

***

Завърши последният полет на "Конкорд"

Париж, 31 май 2003 г./БТА/На парижкото летище "Роаси" и днес кацна след последния си полет свръхзвуковият пътнически самолет "Конкорд" на авиокомпания "Ер Франс", предадоха световните агенции.
Машината покри разстоянието Ню Йорк-Париж за около 3 часа и 45 минути, уточнява "Франс прес". Близо 15 000 души се бяха събрали в района на "Роаси", за да присъстват на приземяването, "с което Франция затвори една от най-ярките страници на своите технически постижения през 20-и век", посочва ИТАР-ТАСС.
Днешният полет на "Конкорд" все пак е последен само символично. През юни с една от тези машини ръководството на "Ер Франс" ще направи пътуване по маршрута Париж-Ню Йорк-Париж. Освен това петте самолета ще направят по един наистина последен полет до музеите, където ще бъдат изложени.
Френската авиокомпания прекратява търговската експлоатация на "Конкорд" на 31 май, но "Бритиш еъруейз" - заедно с "Ер Франс" те бяха единствените в света, експлоатиращи тази машина - ще прекрати полетите й през октомври. 

***

"Конкорд" изпълни лебедовата си песен

Лондон, 26 ноември 2003 г. /БТА/ "Конкорд" изпълни днес последния полет в историята си, като излетя от лондонското летище "Хийтроу", за да кацне във Филтън, близо до Бристол, предаде "Франс прес".
Свръхзвуковият самолет излетя към 11.20 часа по Гринуич от Хийтроу с около 90 служители на "Бритиш Еъруейз" на борда, съобщи говорителка на авиокомпанията. След като направи голям кръг над Атлантическия океан, към 13.00 часа по Гринуич самолетът кацна на летище "Филтън", където се намира британската централа на "Еърбъс".
От пролетта машината ще бъде показвана в хангар, който бе построен специално за целта в края на летището.
Това е лебедовата песен на свръхзвуковия самолет, след като "Ер Франс" спря редовните полети с него в края на май, а "Бритиш еъруейз" - в края на октомври. Двете компании бяха единствените, които използваха "Конкорд".
От седемте машини, които притежаваше британската авиокомпания, пет вече "излязоха в пенсия": един на летището в Манчестър, един на летището в Бриджстоун, един в Музея на авиацията в Сиатъл и един в Музея на морето, въздуха и космоса в Ню Йорк.
Шестият "Конкорд" ще бъде изложен на летището "Хийтроу", а последният ще бъде изпратен по суша или по море в Музея на авиацията в Единбург. 

 

 

 

/ГИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:32 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация