site.btaЕкспедиция на френския изследователски кораб "Тара" разкрива "очарователно разнообразие" на кораловия микробиом

Снимка: АП

Подценено ли е бактериалното разнообразие на планетата? Това сочат резултатите от експедицията на френската изследователска шхуна "Тара" до кораловите рифове на Тихия океан, където френски изследователи откриха "очарователното разнообразие" на морския микробиом, съобщи АФП.

„Смята се, че сегашното разнообразие от микроорганизми на планетата е подценено. Вероятно има много повече микроорганизми, бактерии, на Земята, отколкото си мислехме“, подчерта Пиер Галанд, директор на изследванията в океанската обсерватория в Банюлс-сюр-Мер, в югозападната част на Франция, по време на видеоконференция.
В проучване, проведено от около четиридесет изследователи и публикувано в специализираното издание "Нейчър комюникейшънс", е представено разнообразието на микробиома - бактерии, вируси и т.н., на кораловите рифове, въз основа на данни, събрани от експедицията на "Тара" в Тихия океан между 2016 и 2018 г.

„Първата изненада, която получихме, беше да открием огромно разнообразие от микробиом в този тихоокеански риф“, обяснява изследователят.
Кораловите рифове са известни с богатото си биоразнообразие: според някои оценки те приютяват около 30% от известното до момента морско биоразнообразие върху по-малко от 0,2% от повърхността на океаните. Чрез анализ на проби, взети от три вида корали, два вида риби и планктон, изследователите са установили повече от 500 000 вида микроорганизми.

Изследователите изчисляват, че е възможно 2,8 милиона вида микроорганизми да обитават тихоокеанските коралови рифове. „Това ясно показва, че не сме проучили напълно всички екосистеми“, подчертава френският изследовател.

/АКМ/