Проект на БТА "Европа на Балканите: Общо бъдеще" в Бургас

site.btaВ Бургас се реализират проекти с европейско финансиране за изграждане на ново дълбоководно корабно място и ферми за аквакултури, каза кап. Живко Петров

Малко се губим като започнем да говорим на брюкселския език и затова и губим интереса на хората. Това коментира капитан Живко Петров, директор на Морска администрация-Бургас на конференцията на Българската телеграфна агенция (БТА) в крайморския град, организирана по проект "Европа на Балканите: Общо бъдеще". 

Той разказа какво е представлявало морето на Бургаска област преди 20 години. Плажове и толкова. Нямаше остров, нямаше корабчета, които да се движат, нямаше рибарски и яхтени пристанища, общо взето в залива беше пустош. Пристанището беше затворено. Не можеше да се влезе. Да отскочим с яхта до Истанбул, до Румъния - това беше фантазия. Всичко това, което сега имаме, се дължи на европейските политики и приобщаването ни към европейския манталитет за свободно движение и развитие, коментира капитан Живко Петров. 

“За съжаление, дълги години на морето се гледаше само до плажа. Но в морето има и много други неща, неслучайно Европа говори за синя икономика”, посочи Петров. Той изброи и част от настъпилите промени, благодарение на европейски проекти и финансиране. 

"В Царево нямаше нищо, там сега има гранично-полицейски пункт с едно сравнително модерно пристанище, откъдето яхтеният туризъм се развива. В Черноморец нямаше нищо, в момента има едно добро пристанище - за рибарската общност, пък и за яхтен туризъм", каза кап. Петров. 

Директорът на Морска администрация-Бургас отбеляза, че за последните 10 години остров “Света Анастасия” се е превърнал в хит сред туристите. По думите му модернизирали са се и пристанищата в Поморие и в Несебър. “В Несебър се изградиха плаващи съоръжения, които се вписват в пейзажа, без да са строителство, не засягат културната история”, каза кап. Петров. 

Той добави, че благодарение на европейско финансиране Бургаска община вече има три кораба, като има тенденции и за бъдещо развитие. Сред нещата, които не са толкова видими за обществеността, но са постигнати отново чрез европейски проекти, са системата за наблюдение на трафика, чрез която 24 часа се наблюдава българското териториално море и прилежащата зона; и системата за електронен документооборот в пристанищната администрация. 

В момента в Бургас се реализират и проекти с европейско финансиране за изграждане на ново дълбоководно корабно място и ферми за аквакултури, разказа още кап. Петров. Друг проект, по който се работи, се отнася до жп свързаността. Целта е да се изгради коридор между пристанищата в Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - река Дунав, през Букурещ, пристанище Констанца, до Балтийско море. 

За голяма част от света обаче в момента Черно море е военна зона, посочи кап. Петров, което, по думите му, забавя проектите. “Морето подобрява условията ни за живот и бизнес”, каза в заключение директорът на Морска администрация-Бургас. 

Проектът "Европа на Балканите: Общо бъдеще" се изпълнява от БТА с подкрепата на Европейската комисия и надгражда вече осъществения проект "Европа в България: общо бъдеще". Сред целите на проекта са по-доброто разбиране на ролята на политиката на сближаване, включително на Балканите, както и повишаване на осведомеността за проекти, финансирани от Европейския съюз чрез кохезионната политика и насърчаване на открит диалог за резултатите от изпълнението ѝ на местно ниво.

/РН/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:54 на 29.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация