site.btaМеждународна среща по „Еразъм+ – Уча БЕЛ 4.0“ се състоя в Будапеща, Унгария

Международна среща по „Еразъм+ – Уча БЕЛ 4.0“ се състоя в Будапеща, Унгария
Международна среща по „Еразъм+ – Уча БЕЛ 4.0“ се състоя в Будапеща, Унгария
Снимка: Българското училище и детска градина в Будапеща, Унгария

Българското училище и детска градина в Будапеща, Унгария, беше домакин на международната среща по „Еразъм+ – Уча БЕЛ 4.0“, която премина между 14  и 17 ноември. Това съобщиха от екипа на просветното средище за рубриката „БГ Свят“ на БТА.

„Домакини сме на поредната важна работна среща с партньорите ни от Рим (Италия), Никозия (Кипър), Кьолн (Германия) и Бургас (България)“, съобщиха от учебното заведение.

Денят на 14 ноември започна с открит урок в двуезичната детска градина в Будапеща, където гостите се докоснаха до ежедневието на най-малките и до начина, по който те и техните преподаватели съхраняват и развиват българския език зад граница.

След регистрацията и приветствието на участниците се състояха и официалното откриване на срещата, представяне на всички партньорски екипи и обиколка на училището. Бе отчетена и дейност 3, представена от проф. дпн Галя Христозова – ръководител на проекта.

Всички партньорски училища представиха своите дигитални ресурси — резултат от месеци работа в рамките на проекта.

Българското училище и детска градина в Будапеща, Унгария, обяви представените нива и разработени материали:

Никозия – A1.1: материали за най-ранните етапи на обучение, насочени към първите стъпки в овладяването на българския език.

Кьолн – A1.2: игрови и визуални ресурси, които плавно надграждат началните умения на учениците.

Будапеща – A2.1: разработени дигитални уроци и упражнения за ученици, които изучават български като наследствен или чужд език.

Рим – A2.2: интерактивни материали за напреднали, насочени към развиване на езикови умения и самостоятелно учене.

Всички презентации преминаха с голям интерес и активни дискусии, отбелязаха от българското просветно средище в Будапеща.

Участниците обмениха опит, идеи и добри практики — поредно доказателство, че българските училища по света могат да създават силни, модерни и качествени образователни ресурси, когато работят заедно, заявиха от Българското училище и детска градина в унгарската столица.

Вторият ден от срещата по „Еразъм+ – Уча БЕЛ 4.0“ в Будапеща продължи с още по-голяма интензивност, отчетоха от учебното заведение.

Бе продължен анализът на ресурсите – как работят в реална учебна среда, какво мотивира учениците и кои елементи най-силно подпомагат усвояването на български език зад граница.

Участниците работиха в смесени групи – учители от Рим, Никозия, Кьолн и Будапеща, за да създадат идеи за нови теми, нови типове упражнения и мултимедийни решения.

В рамките на срещата бяха зададени основите за следващия етап на проекта – подготовка на общи модели за уроци и препоръки за работа по различните нива.

Бяха обсъдени и предизвикателствата, свързани с обучението в мултиезикови и мултикултурни групи, и бе обменен опит за работещите подходи от различните страни.

„Атмосферата беше изключително професионална, но и много човешка — с чувство за обща мисия да създаваме модерно и достъпно обучение по български език за децата по света“, заявиха от Българското училище и детска градина в Будапеща и отбелязаха, че гост на дискусията е била Светла Кьосева – председател на комисията по образование към Българското училище и детска градина и бивш директор на училището.

„Този проект още веднъж показва, че когато българските училища зад граница работят заедно, резултатите са силни, устойчиви и значими“, отбелязаха от учебното заведение.

Участниците в срещата по „Еразъм+“ присъстваха и на „БУЛФЕСТ“ 2025 – празник на българската музика, танц и традиция в Будапеща, като сред танцьорите на фестивала бяха и ученици на Българското училище и детска градина.

/ИКВ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 07:59 на 21.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация