site.btaБТА подкрепя инициатива за създаване на авторски училищни химни

София, 15 септември /Екатерина Панова, БТА/
БТА в партньорство с "Музикаутор" и съдействието на Националното музикално училище "Любомир Пипков" открива инициатива за създаване на авторски училищни химни. Това обяви на пресконференция в пресклуба на БТА генералният директор на агенцията Кирил Вълчев.


Кампанията "Светилник" очаква предложения за химни от училищата в цялата страна, като те трябва да са написани специално за учебното заведение. Всяко училище, учител, ученик може да се включи, каза Вълчев. Подробности с условията за участие ще бъдат публикувани на 1 октомври на интернет страниците на БТА и на "Музикаутор".


В първия етап "Музикаутор" ще финансира с 25 000 лв. записването на пет химна за пет столични училища, посочи директорът на организацията Иван Димитров. След селекция произведенията ще бъдат записани в студиото на Националното музикално училище. БТА ще заснемаме клипове към училищните химни. За края на май 2022 г. е предвиден концерт с готовите произведения. От организацията разчитат кампанията да намери още съмишленици и следващата година да успеят да финансират повече училищни химни.


Голямата цел е училищата в България да запеят, каза Кирил Вълчев. Целта на БТА е да направим тази кампания максимално видима. Мисията на националната информационна агенция на България е да популяризира книжовния български език, националните традиции и култура, посочи той. По думите му първите химни на училища са писани в България още преди Освобождението. Няколко от училищата в Елена в средата на 19 век са имали свои химни. Най-известният е химнът на светите братя Кирил и Методий "Върви народе възродени", каза още Вълчев.


Този проект е повод за всички нас да изразим своята идентичност, да развиваме в нашите ученици усещането за принадлежност към училищна общност и да развият своя талант в музиката, каза директорът на музикалното училище Столина Добрева.

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:41 на 07.07.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация