Етнографският комплекс тотално промени облика на Златоград, посочи журналистът Лиляна Андреева
Етнографският комплекс тотално промени облика на Златоград и даде изключително бъдеще на този град. Това посочи журналистът Лиляна Андреева при представянето в Златоград на новия брой на списание ЛИК. Според нея Златоград е комплексен туристически продукт, който започна още с дестинацията Перперикон – Златоград.
Представяйки Златоград като дестинация, Лиляна Андреева описа усещането на туристите като комбинация от много аромати. Златоград ухае прекрасно на акация и на липа, но след това ароматите продължават, защото той ухае и на кафе, продължи виртуалната разходка из Златоград журналистката. Тя припомни, че в Етнографския комплекс е възроден празникът на кафето, свързан със стара традиция. Исторически документи и фотографии показват, че идващите кервани с камили от Порто Лагос са преминавали през Златоград. И след това кафето се разпространява в цялата държава, допълва Андреева. Тя посочва и друг интересен аромат - на чеверме. Празникът на чевермето вече си има своите традиции. „По Гергьовден се въртят 150 чевермета, което привлича туристи от цялата страна. Това е един популярните празници, наред със Скариада, Трифониада и др., които привличат изключително много туристи в този район“, посочи Лиляна Андреева.
Друг аромат, който привлича туристите според журналистката е дъхът на море. Златоград е още по-привлекателен с това, че туристът може да плажува на Бяло море, да се запознае с историята на Ксанти и да продължи удоволствията си в различните заведения на Златоград, обяснява журналистката.
Важно е туристите да знаят, че Делю Хайдутин от космическата песен е златоградчанин и това ни увековечава във вечността, каза Лиляна Андреева.