По-късно парната машина е използвана като движеща се атракция от началото на XX век
site.btaОт гара Бойчиновци към София на 23 септември 2002 г. потегля последният парен локомотив в историята на българския железопътен транспорт
Бойчиновци (23 септември 2002) В депо Бойчиновци е възстановен парен локомотив с фабричен номер 15-215 от 1943 година. За първи път през 21 век хората видяха истински парен локомотив в движение. В гара Мездра го заредиха с вода и гориво и смениха посоката към София. Локомотивът бе управляван от машиниста Боно Стефанов от Монтана. БТА, снимка: Любомира Филипова/Архив
От гара Бойчиновци на собствен ход към София на 23 септември 2002 г. потегля последният парен локомотив в историята на българския железопътен транспорт.
/ДС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина
