site.btaТПС: Израелската компания "Електреон" бе избрана да играе ключова роля във френски проект за зареждане на електромобили

ТПС: Израелската компания "Електреон" бе избрана да играе ключова роля във френски проект за зареждане на електромобили
ТПС: Израелската компания "Електреон" бе избрана да играе ключова роля във френски проект за зареждане на електромобили
Снимка: ТПС

"Електреон" (Electreon) - израелски доставчик на безжично зареждане на електромобили, беше избран да играе ключова роля във френски проект за безжично зареждане на електромобили, съобщи вчера компанията, цитирана от израелската новинарска агенция ТПС.

Проектът ще даде възможност автомобили, които могат да бъдат заредени от електрическа инфраструктура под пътната настилка, да се движат по пътното платно. Инициативата има за цел да насърчи декарбонизираната мобилност и бележи значителна стъпка към постигането на амбициозната цел на Франция за нулеви нетни емисии от транспорта.

"Електреон" (Electreon), която е базирана в Бейт Янай, близо до Нетания, ще инсталира инфраструктурата си на двукилометров участък от магистрала А10, югозападно от Париж. Магистрала А10. Известна още като Аквитания - най-дългата магистрала във Франция, тя се простира на 549 км от Париж до Бордо.

Инфраструктурата на доставчика за безжично зареждане вече е инсталирана в други държави, включително Израел, САЩ, Германия, Италия, Швеция и Норвегия. Според компанията технологията се основава на индукция на магнитен резонанс, като медните намотки се поставят под пътното платно. Намотките предават енергия към приемник, който може да се монтира под всякакъв вид електрически превозни средства, като камиони, микробуси, автобуси и леки автомобили. При правилна поддръжка "Електреон" изчислява, че животът на намотките и останалата част от инфраструктурата за зареждане може да бъде между 10 и 20 години.

Инфраструктурата за безжично зареждане ще обслужва всички видове и класове превозни средства и компанията-доставчик планира да предостави 40-тонен камион, автобус и да покани водещи партньори от автомобилната индустрия да използват възможностите на новия им продукт.

Първоначално проектът ще се съсредоточи върху зареждането на електрическите паркове на отделни компании. Дългосрочната цел обаче е да се разгърне електрическа пътна система по основните френски пътища. Системата ще даде възможност на всички видове електрически превозни средства, като камиони, автобуси, комунални превозни средства и пътнически превозни средства, да се зареждат безпроблемно по време на движение по магистралите във Франция, което ще доведе до декарбонизиране на пътническия и товарния транспорт.

Проучване, проведено от френското министерство на транспорта през 2021 г., описа тази система като една от най-ефективните и устойчиви широкомащабни технологии за постигане на нетни нулеви емисии в транспорта. В проучването се казва, че електрическите пътни системи имат потенциала да намалят въглеродните емисии от пътния и товарния транспорт с 86% в сравнение с дизеловия.

В това проучване се предлага и план за внедряване на електрически пътни системи по близо 5000 км френски пътища до 2030 г. и почти 9000 км до 2035 г.

През май "Електреон"обяви, че е поставил нов световен рекорд за най-дълго време и разстояние, изминато без прекъсване от пътнически електромобил. По време на своята 100-часова демонстрация "Тойота" RAV4 измина 1942 км без да спира за зареждане на батериите. В продължение на пет последователни дни двигателят не беше изключван дори за да се смени водачът.

(Тази информация се разпространява по споразумение между БТА и ТПС)

/НС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:19 на 28.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация