site.btaОбщинските съветници в Костенец утвърдиха съществуването на маломерни паралелки в някои от училищата в общината

Общинските съветници в Костенец утвърдиха съществуването на маломерни паралелки в някои от училищата в общината
Общинските съветници в Костенец утвърдиха съществуването на маломерни паралелки в някои от училищата в общината
ОУ „Христо Смирненски" в град Момин Проход Снимка: Благой Кирилов/БТА (архив)

На днешното си редовно заседание Общинските съветници в Костенец утвърдиха съществуването на маломерни паралелки в някои от училищата в общината. 

Маломерните паралелки в Основно училище „Св. св. Кирил и Методий“ – град Костенец ще бъдат пет. Мотив за това е демографският фактор – малък брой деца, ниска раждаемост и голяма миграция, е посочено в докладна записка от образователната институция. В Средно училище „Св. Климент Охридски“ самостоятелните паралелки ще бъдат две – за втори и 12-и клас. Учениците са по 12 в паралелка. 

Маломерните паралелки в Основно училище „Константин Костенечки“ ще бъдат четири. В докладна записка е посочено, че запазването на паралелките като самостоятелни ще допринесе за оптимална организация на добро качество на образователния процес. По-малкият брой ученици в клас създава условия за прилагане ефективни форми и методи на работа, което е условие за добри учебни постижения.

Пет маломерни паралелки ще има в Основно училище „Христо Смирненски“ в град Момин проход. Три самостоятелни паралелки ще има в Професионалната гимназия „Георги Сава Раковски“ в град Костенец. 

/РИ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:09 на 01.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация