site.btaИзложба, смесваща традиционното с модерното изкуство, бе открита в регионалната библиотека в Кърджали

Изложба, смесваща традиционното с модерното изкуство, бе открита в регионалната библиотека в Кърджали
Изложба, смесваща традиционното с модерното изкуство, бе открита в регионалната библиотека в Кърджали
Снимка: БТА, Валентина Стоева

Изложба на дигитални творби от графичен дизайн, смесваща традиционното с модерното изкуство, бе открита в Регионална библиотека „Н. Й. Вапцаров“ в Кърджали. Тя бе представена от директора на културната институция Елисавета Кехайова.

„Експозицията е част от проект, чрез който се опитахме да контаминираме традиционното образование с модерното. Идеята ни е да покажем и обучим подрастващите как да създават модерно изкуство, а усилията ни като екип са насочени към привличане на младите хора с помощта на по-различни идеи и дейности“, обясни Кехайова.

Изложбата представя общо 30 творби, създадени по различни теми и различни софтуери. Обединява ги това, че са част от визуалното изкуство и по-точно комуникационното такова.

„Това е едно комуникационно изкуство, което дава специфични послания в дигиталния свят – няма реклама, няма сайт без подобна картина“, каза IT специалистът в библиотеката Галина Деликирева. Тя обясни, че като част от големия проект на институцията „Контаминации и реалности“, е заложено ученици да бъдат обучени на базови знания и умения във фотошоп, дигитална скулптора, киберсигурност и създаване на видео инсталации. Работните групи вече са определени, а обученията са заложени след лятната ваканция. 

По проекта „Контаминации и реалности“ РБ „Н. Й. Вапцаров“ Кърджали си партнира с три училища от града: СУ „От. Паисий“, СУ“П. Р. Славейков“ и Езикова гимназия „Христо Ботев“.

Целта е да се насърчи творческо, гъвкаво и адаптивно мислене сред учениците за изразяване на идеи с различни графични елементи и инструменти. Акцент в дейностите са: популяризиране на Digital art творби; повишаване на цифровите знания и умения на младежи, чрез алтернативни форми на обучение и публичен дебат за необходимостта от преориентация на начина и методиката на обучение на новия „дигиталния ученик” и мястото му в 4-та роботизирана икономика.

/ТС/

В допълнение

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:52 на 02.04.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация