site.btaАмериканска търговска камара в България води втора бизнес мисия в качеството си на национален партньор на Асоциацията на Армията на САЩ


С членството на Американска търговска камара (АТК) в AUSA продължава да реализира своята мисия да създава нови възможности за бизнес между България и САЩ, като по този начин се повишава видимостта и контактите на българската отбранителна и дигитална индустрии.
То цели позициониране на България сред водещите технологични, иновативни и развойни компании и организации в отбраната.
АТК провежда в момента своята 2-ра бизнес мисия по време на изложението и международната конференция AUSA в периода 13-16.10.2025 г.
Американска търговска камара в България (АТК) провежда 2-ра отбранителна бизнес мисия вече като национален партньор на AUSA - Асоциацията на Армията на САЩ[1]. Членството в тази организация предоставя изключителни възможности за позициониране както на Камарата, на представляваните от нея български компании и на страната ни като цяло, в създаване на нови възможности за партньорство, развойна дейност и иновации в сферата на отбраната и дигиталната икономика. АТК е единственият български представител в това високо-профилно сдружение. Това дава възможност за досег до технологичния и иновативен напредък на водещи производители от САЩ и света, както и за правене на бизнес. Иван Михайлов води делегация от 6 компании, които ще вземат участие в провеждащата се между 13 и 16 октомври 2025 г. Годишна международна конференция и изложение на AUSA. Българските бизнеси ще проведат и серия от двустранни срещи и институционални разговори по време на своето посещение.
„Членството на АТК в AUSA бе стратегическо решение, с което надграждаме и допълваме дейността на Офиса на Камарата в САЩ. Негова основна задача е да помага и да свързва български и американски компании от създаването си през 2021 г. Това наше членство осигурява платформа за нови бизнес контакти и разширяване на възможностите както за нашите членове, така и за други български компании. Например, участието в Годишната среща и изложение на AUSA привлича стотици водещи компании от Америка и от света, както и хиляди високопоставени държавни, военни и бизнес представители, които участват в процесите на планиране на взимане на решение.
Нашата по-голяма цел е да установим трайното присъствие на България в тази уникална общност чрез достиженията на нашия научно-развоен потенциал – държавен и частен. Като за още по-видимото присъствие на страната ни сме подели многостранна координация и сътрудничество с релевантните на темата български институции.“ – сподели Иван Михайлов, главен изпълнителен директор.
Цели от членството в AUSA
Основната цел на членството на АТК в AUSA е да се позиционира български представител, който да представя български компании на Годишния форум и да създава директни разговори с потенциални партньори от САЩ и Западна Европа по темите отбрана, иновации и развойна дейност. Тя е в пряко изпълнение на Мисията на АТК да създава нови възможности както за своите членове, така и за отделни индустрии у нас, като кумулативният ефект да носи добавена стойност и развитие за българската икономика в цялост.
Членството в AUSA нарежда България сред една от 684-те организации (предимно бизнес), които са част от Асоциацията.
Ползи от членството
– Национално представителство за България – с членството си в AUSA, Американска търговска камара в България е основен контакт за страната ни с Асоциацията на Армията на САЩ.
– Бизнес контакти – както АТК, така и останалите членове имат пряк достъп до общия списък с актуални контакти на водещи американски компании от отбранителната и иновативна индустрии.
– Връзка – Националните партньори автоматично се асоциират с отделните общности на AUSA (chapters). Друга възможност оттук е Камарата да стане Партньор на тази общност, за да повиши разпознаваемостта на бранда си в региона и да я подкрепя.
– Участие в изложения и присъствие – AUSA организира събития по целия свят, на които отделни компании могат да излагат своите продукти пред точните хора, както и да участват в събития с лидерите в тази индустрия, Армията на САЩ, Министерство на отбраната на САЩ и Конгреса на САЩ. Годишната среща на AUSA, която се провежда всеки октомври във Вашингтон, окръг Колумбия, привлича над 30 000 души.
– Спонсориране – предоставя максимална видимост и разпознаваемост на тази организация пред аудитория от хиляди души.
– Реклама – участието в публикации на AUSA е сигурен начин да се представят продукти, услуги или бранд.
– Индустриален каталог – участва се с лого, описание на дейността, контакти и е достъпен до участници, партньори и гости.
– Участие – платформата на AUSA предоставя редица възможности за разговори и контакти с ценни специалисти и ръководители, дали по време на годишните изложения, или в по-малки формати, като за членове на Асоциацията има специални цени.
– Награди за националните партньори – отличаване на активното участие на дадена организация в работата на AUSA.
2-ра бизнес мисия на АТК в AUSA
След успешната първа бизнес мисия през 2024 г., АТК реши да продължи с усилията и да организира второ посещение на български компании по време на Годишната среща и изложение на AUSA и през 2025 г. То се осъществява 13 – 16 октомври 2025 г. във Вашингтон, окръг Колумбия.
В делегацията водена от Иван Михайлов участие вземат членовете на Камарата и подбрани компании. 2-рата мисия е в унисон с дейността и Хартата за работа на новосформираната работна група «Отбрана и сигурност» към Камарата.
За Американска търговска камара в България
Американската търговска камара в България (AmCham Bulgaria) е гласът на Трансатлантическата икономика в България над 30 години. Тя обединява близо 350 американски, мултинационални и български компании с доказана репутация.
Камарата членува в Обединението на Американските търговски камари в Европа (ACE, AmChams in Europe) и в Асоциацията на Армията на САЩ, както и е партньор на Търговската камара на САЩ (U.S. Chamber of Commerce) във Вашингтон.
Подкрепя Инициативата „Три морета“ от 2019 г. и е част от Дигиталната коалиция на Централна и Източна Европа.
AmCham Bulgaria има търговски офис във Вашингтон, окръг Колумбия, САЩ от 2021 г.
Библиотека
– Американските инвестиции в България (1990 – 2022), декември 2023 г.
– Доклад «Декарбонизация на българската електроенергетика» - август 2022 г.
– Доклад «Здравеопазването като инвестиция» - юни, 2021 г.
– Доклад „Трансатлантическата икономика“, 2024 г. – издание на AmChamEU
Допълнителна информация:
1. Абонирайте се за седмичния бюлетин с новини от AmCham (България, Европа и САЩ), от членове на Камарата и специфични анализи
2. Направете контакт с профила на Камарата в LinkedIn
[1] AUSA означава Association of the U.S. Army и въпреки, че под «армия» в САЩ обозначават само сухопътните войски, но Асоциацията обхваща индустрии и организации свързани с всички родове войски на САЩ.
БТА публикува този текст съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 и ал. 3 от Закона за Българската телеграфна агенция
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина