ПП „ВМРО – Българско национално движение“ – Прессъобщение

site.btaКонтрера, ВМРО: Позиция

Контрера, ВМРО: Позиция
Контрера, ВМРО: Позиция

Контрера, ВМРО: Хубаво погваме родните джигити, а с турските и румънски башибозуци на пътя кога ще се справим?

Ето тези въпроси отправям официално към МВР, МРРБ и МВнР

Това заявява в позиция, публикувана във Фейсбук, зам.-председателят на ВМРО и зам.- председател на транспортната комисия в Столичния общински съвет Карлос Контрера.

Повод за реакцията му са нашумелите промени, свързани с пътния травматизъм и наказуемостта на ПТП-та, предизвикани след употребата на алкохол и наркотици и в условията на опасни рецидиви.

Всеки опит да се ограничат джигитите по пътищата е похвален. Опасенията са, обаче, че създаването на т.нар. „катаджийски хранилки“ не решава проблемите на пътната безопасност, а просто пълни бюджета и то, ако те хванат. След 3-6 месеца ще можем на база данни да коментираме дали промените са успешни. Под успешни имам предвид намаляване на установените нарушения, намаление на брой ПТП, съответно загинали и ранени, уточнява Контрера и продължава:

Това, което ме притеснява, е, че за пореден път не се идентифицира един голям проблем - движението на МПС с чуждестранна регистрация и извършваните от техните водачи нарушения. През лятото наблюдаваме колоните от румънски автомобили, част от които се насочват към нашето Черноморие, а други транзитно преминават към Гърция. За ден можем да изброим десетки, ако не и стотици нарушения на автомобили и камиони с румънска регистрация. Симптоматично е, защото очевидно водачите им не се притесняват, че могат да бъдат санкционирани от българските власти. Поради това е ежедневие коли (леки и тежкотоварни) да се движат с превишена скорост, да предприемат маневри за неправилно изпреварване, да нарушават пътната маркировка, в т.ч. непозволени обратни завои, навлизане на нерегламентирани места в платното за насрещно движение и т.н. Хиляди, ако не и десетки хиляди автомобили от съседна Румъния влизат и излизат в/от България всеки ден. Прави впечатление, че с годините масовите нарушения продължават. Това значи, че като цяло румънските водачи смятат, че няма да бъдат санкционирани. Това очертава слабост в системата ни за пътен контрол.

Той обръща и специално внимание на т.нар. гастарбайтери, които в този сезон преминават през територията на страната, не спазват никакви правила  и често са причина за катастрофи.

Друг емблематичен пример са турските тежкотоварни превозни средства, които също се движат между Капитан Андреево и Калотина с множество нарушения - превишаване на скорост, неправилно изпреварване, отнемане на предимство и прочие.

Ето защо зам.-председателят на ВМРО Карлос Контрера пита:

И в двата случая въпросът е защо при непрекъснато увеличаващи се санкции и контрол по Закона за движение по пътищата тези две категории продължават да безчинстват по българските пътища? Една част от нарушенията и тежките ПТП са именно дело на представители на румънската и турската автошколи. И продължават по същия начин да се движат като моторизиран башибозук независимо какви глоби се променят и колко уж се затягал контролът. Очевидно системата ни допуска пробиви, които позволяват чужди граждани да не бъдат санкционирани за нарушенията си по българските пътища.

Контрера отправя конкретни питания към няколко отговорни за справяне със ситуацията министерства.

Затова и отправям писмено въпроси към МВР, Министерство на правосъдието и МВнР за изясняване на механизмите за санкциониране на чужди граждани, извършили нарушения на ЗДвП. Искам и отчетни данни за последните три години колко нарушения са установени, какви, колко са санкционираните и как. Ако ще се засилва контролът по пътищата, то правилата трябва да важат за абсолютно всички, иначе се обезсмислят и очаквания ефект няма да бъде постигнат!


Прилагаме и пълния текст на позицията на Контрера:

На 5 август в Държавен вестник се обнародват последните промени в Закона за движение по пътищата. Поредните промени, за които се твърди, че ще намалят пътно-транспортните произшествия, ранените и загиналите по пътищата. Дали ще се случи точно това предстои да видим на база числа.

Всеки опит да се ограничат джигитите по пътищата е похвален. Опасенията са, обаче, че създаването на т.нар. „катаджийски хранилки“ не решава проблемите на пътната безопасност, а просто пълни бюджета и то, ако те хванат. След 3-6 месеца ще можем на база данни да коментираме дали промените са успешни. Под успешни имам предвид намаляване на установените нарушения, намаление на брой ПТП, съответно загинали и ранени.

Това, което ме притеснява, е, че за пореден път не се идентифицира един голям проблем - движението на МПС с чуждестранна регистрация и извършваните от техните водачи нарушения. През лятото наблюдаваме колоните от румънски автомобили, част от които се насочват към нашето Черноморие, а други транзитно преминават към Гърция. За ден можем да изброим десетки, ако не и стотици нарушения на автомобили и камиони с румънска регистрация. Симптоматично е, защото очевидно водачите им не се притесняват, че могат да бъдат санкционирани от българските власти. Поради това е ежедневие коли (леки и тежкотоварни) да се движат с превишена скорост, да предприемат маневри за неправилно изпреварване, да нарушават пътната маркировка, в т.ч. непозволени обратни завои, навлизане на нерегламентирани места в платното за насрещно движение и т.н. Хиляди, ако не и десетки хиляди автомобили от съседна Румъния влизат и излизат в/от България всеки ден. Прави впечатление, че с годините масовите нарушения продължават. Това значи, че като цяло румънските водачи смятат, че няма да бъдат санкционирани. Това очертава слабост в системата ни за пътен контрол.

Друг емблематичен пример са турските тежкотоварни превозни средства, които също се движат между Капитан Андреево и Калотина с множество нарушения - превишаване на скорост, неправилно изпреварване, отнемане на предимство и прочие.

И в двата случая въпросът е защо при непрекъснато увеличаващи се санкции и контрол по Закона за движение по пътищата тези две категории продължават да безчинстват по българските пътища!? Една част от нарушенията и тежките ПТП са именно дело на представители на румънската и турската автошколи. И продължават по същия начин да се движат като моторизиран башибозук независимо какви глоби се променят и колко уж се затягал контролът. Очевидно системата ни допуска пробиви, които позволяват на чужди граждани да не бъдат санкционирани за нарушенията си по българските пътища.

Именно този проблем създава усещането, че властта е слаба и нехае, когато не може лесно да ти прибере парите или свидетелството за управление на МПС. Затова и отправям писмено въпроси към МВР, Министерство на правосъдието и МВнР за изясняване на механизмите за санкциониране на чужди граждани, извършили нарушения на ЗДвП. Искам и отчетни данни за последните три години колко нарушения са установени, какви, колко са санкционираните и как. Ако ще се засилва контролът по пътищата, то правилата трябва да важат за абсолютно всички, иначе се обезсмислят и очаквания ефект няма да бъде постигнат!

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 12:52 на 06.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация