Камара на автомобилните превозвачи в България – Прессъобщение

site.btaКАПБ: България не е малка на Европейската транспортна карта

КАПБ: България не е малка на Европейската транспортна карта
КАПБ: България не е малка на Европейската транспортна карта

Годишната конференция на Камара на автомобилните превозвачи и Европейски транспортен клъстер посрещна член на Европейски парламент и представители на IRU и TOBB-UND

На 09 и 10 ноември в Пампорово се проведе конференция, организирана от две от най-големите транспортни неправителствени организации в България - Камара на автомобилните превозвачи в България и Европейски транспортен клъстер. Специални гости на събитието бяха Андрей Новаков, член на Европейския парламент, Серджан Ердем, директор “Международно сътрудничество” в TOBB-UND и Ерман Ереке, делегат на Международния автомобилен съюз IRU в Истанбул, който отговаря за Черноморския регион.

Темата на конференцията беше свързана с перспективите пред сектор “Транспорт” в европейски мащаб, затрудненията с граничния преход и пълноправното ни членство в Шенген. Проблемите на превозвачите не са проблеми на един сектор или на транспортни фирми, които са избрали този бизнес. Това са проблеми на всички европейски потребители, защото веригата на доставки, стойността на транспортната услуга и опашките по границите засягат всички.

Андрей Новаков изрази намерение да изпрати писмо до европейските институции по отношение на сроковете за подмяна на тахографите. Сред мотивите, с които той ще поиска дерогацията са недостатъчността на паметта на използваните дигитални картите съотнесен с обема от данни, които новите тахографи ще генерират и използват. Един от неговите приоритети като член на Европейския парламент е свързан с транспортните политики и пакет “Мобилност”. Той е инициатор и на резолюцията за лимитиране на времето на обработка на камион, който идва от европейска държава и минава европейска граница, до 60 секунди. “Сътрудничеството ми с Камарата на автомобилните превозвачи в България и с Европейския транспортен клъстер продължава повече от 10 години. Заедно сме и в хубаво и в лошо, особено когато е лошо. Благодаря ви за това, че бяхте източник на експертиза и съвет в много трудни времена, когато транспортният бранш беше в центъра на събитията, а неяснотите бяха сериозни”, сподели Новаков. Той определи работата си по пакет “Мобилност” като едно от сериозните постижения в кариерата си и изрази готовност да продължи да работи усилено за решаване на проблемите и предизвикателствата, които предстоят. В момента евродепутатът активно работи с експертите на КАПБ и ЕТК, защото транспортът ще бъде секторът, който ще претърпи най-голяма промяна през следващите години и ще даде сериозно отражение върху развитието на европейската и национална икономика и върху климатичните промени. По време на конференцията той припомни, че по инициатива на България, подкрепена от Румъния, Кипър, Унгария, Малта и Полша, Съдът на Европейския съюз отмени изискването на връщане на камионите в експлоатационния им център на всеки два месеца.

В събитието взеха участие и представители на Международния автомобилен съюз IRU и TOBB-UND, дъщерно дружество на Съюза на турските търговско-промишлени камари и търговски борси (TOBB) и Международната асоциация на превозвачите (UND). Организаторите на събитието припомнят, че за последните 20 години страната ни не е посещавана от представители на Международния автомобилен съюз. Поводът за това посещение е сключването на споразумение между IRU и КАПБ за достъп до единна платформа за изготвяне на митнически документи за извършване на превоз при режим “Транзит”. Представителите на международните организации заедно със своите партньорите от Камарата на автомобилните превозвачи в България и Европейски транспортен клъстер обединяват своите усилия за подпомагане на националните правителства и европейските институции при решаването на законодателни, бюрократични и процедурни проблеми, който се отразяват негативно върху нормалното движение на пътници и стоки. Чрез решения, които облекчават административната тежест на граничните пунктове и увеличават използването на високите технологии ще повиши сигурността и ще се намали значително времето за изчакване.

“България не е малка на европейската транспортна карта”, заяви Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България. “Нашите превозвачи изпълняват най-дългите курсове в Европа, ние кръстосваме континента надлъж и нашир и нашата експертиза и опит трябва да бъдат в основата на политиките и решенията, които се взимат”, допълни той. Димитров благодари на гостите за това, че са уважили поканата за участие в това събитие и подчерта, че точно този ефективен диалог, в който участват хората, отговорни за законотворчеството на европейско ниво, представители на неправителствения сектор, превозвачи и водачи на тежкотоварни автомобили, е в основата на намирането на работещи механизми и решения, които ще реформират сектора и ще задвижат икономиката на континента на скорост, характерна за настоящия век.

 

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:39 на 07.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация