Министерство на образованието и науката – Прессъобщение

site.btaМОН: Ученичка от Френската гимназия бе гост на среща между министър Галин Цоков и посланика на Северна Македония

МОН: Ученичка от Френската гимназия бе гост на среща между министър Галин Цоков и посланика на Северна Македония
МОН: Ученичка от Френската гимназия бе гост на среща между министър Галин Цоков и посланика на Северна Македония
Снимка: Министерство на образованието и науката

Засилването на сътрудничеството между висши училища и научни организации, както и  включването в приоритетни за ЕС инициативи като европейските университетски алианси. Това бяха част от темите, обсъдени по време на срещата между министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков и посланика на Република Северна Македония у нас Н.Пр. Агнеза Руси Поповска. В разговора участва и проф. Генка Петрова, заместник-министър на образованието и науката. 

Специален гост в МОН беше Дорина Иванчева, ученичка в 12. В клас на 9. Френска езикова гимназия „Алфонс дьо Ламартин“. ТЯ е сред наградените в конкурса на МВнР за есе „Посланик за един ден“ и като част от инициативата имаше възможност да участва в дипломатическа среща. 

По време на разговора бяха коментирани политиките насочени към студентите и докторантите от Северна Македония. Отбелязани бяха и съвместните научни проекти на учени от БАН и Македонската академия на науките и изкуствата, сред които и такива финансирани от фонд „Научни изследвания“ на МОН, както и от Рамковата програма „Хоризонт 2020“.

И двете страни се обединиха около необходимостта от задълбочаване и надграждане на двустранните образователни и научни връзки в рамките на подписаната Програма в областта на образованието и науката между България и Северна Македония за периода 2022-2025 година.

В срещата участваха още Пейка Траяновска, съветник на посланик Поповска, началникът на кабинета на министъра на образованието и науката Наталия Михалевска и експерти от МОН. 

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:07 на 22.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация