Висше военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“ – Прессъобщение

site.bta Висше военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“: Св. св. Кирил и Методий” премина за първи път през Лъвския пролив в Аржентина

 Висше военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“: Св. св. Кирил и Методий” премина за първи път през Лъвския пролив в Аржентина
 Висше военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“: Св. св. Кирил и Методий” премина за първи път през Лъвския пролив в Аржентина
Снимка: Пресцентър

Българският военен научноизследователски кораб “Св. св. Кирил и Методий” за първи път премина Лъвския пролив в Аржентина между Лъвския остров (Isla Leones) и континента Южна Америка на път от Комодоро Ривадавия в провинция Чубут в аржентинската част на Патагония за друго пристанище на Аржентина - Мар дел Плата на връщане към България от българската база “Св. Климент Охридски” на остров Ливингстън в Антарктида.

Проливът в началото на залива Сан Хорхе с архипелага от няколко острова е легендарен за аржентинското военноморско корабоплаване като има традиция всеки командир на кораб, след като бъде назначен на тази длъжност, да трябва да премине Лъвския пролив, известен със силни течения и вятър.

Маневрата на “Св. св. Кирил и Методий” по преминаването на Лъвския пролив беше ръководена от старши помощник командира капитан III ранг Радко Муевски, който през лятото в Черно море получи допуск за управление на този кораб след теоритичен и практически изпит. Началникът на Висшето военноморско училище (ВВМУ) във Варна флотилен адмирал проф. д.в.н. Боян Медникаров поздрави капитан III ранг Муевски, че за пореден път показа високата си морска компетентност, придобита във ВВМУ, като успешно се справи с това изпитание, типично за младите офицери на Аржентинската армада.

 За мен преминаването през този пролив беше професионално предизвикателство, кажа капитан III ранг Радко Муевски. Той благодари на ВВМУ в лицето на началника му, което го е възпитало и му е дало морската професия и началото в нея.

Капитан III ранг Муевски беше поздравен и от капитан III  ранг Лукас Акоста от аржентинските военноморски сили, който подпомага навигацията на българския кораб във водите покрай Аржентина и в Южния океан. По думите му преминаването през широкия около 700 метра пролив става на зигзаг около 1 морска миля за около 15-20 минути като в случая течението е било екстремно силно, макар и при не много силен вятър. Самият капитан III ранг Акоста е издържал този неофициален изпит в Аржентинската армада през 2010 г. и е преминавал през Лъвския пролив 4 пъти.

Остров Леонес е скалист морски остров в аржентинска Патагония. Той е част от архипелаг, който включва и островите Буке, Судоесте, Рохо и по-малки острови и скали. Намира се на 1 км от брега на департамент Флорентино Амегино в югоизточната част на аржентинската провинция Чубут. Дълъг е 3 километра, широк 2.2 километра и висок 80 метра. Има неправилна форма с дълга ос в посока североизток-югозапад. Там се намира фар, построен от аржентинския флот през 1917 г. в най-високата част на острова с купол, направен във Франция, който е бил много важен за времето си със светлини на всеки 10 секунди и обхват от 51 километра.

Островът не е населен с хора. Има царски корморан, черноврат корморан, южни чайки, морски лъвове, морски слонове, делфини, китове и гнездяща колония на магеланови пингвини, от които в края на 90-те години на миналия век са регистрирани 5 460 гнездящи двойки.

 На 26 февруари 1535 г. Симон де Алказаба завладява този остров и околните територии от името на испанската корона. След 1810 г. той преминава под суверенитета на Аржентина. Първоначално е наречен остров Барела от експедицията на свещениците Кирога и Кардиел между 1745 г. и 1746 г., като получава сегашното си име през 1780 г.

 

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:19 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация