ВМРО - Прессъобщение

site.btaКонтрера, ВМРО: В МВР решенията се спускат императивно от чиновници, които никога не са били „на терен“

Контрера, ВМРО: В МВР решенията се спускат императивно от чиновници, които никога не са били „на терен“
Контрера, ВМРО: В МВР решенията се спускат императивно от чиновници, които никога не са били „на терен“
Снимка: Пресцентър

Всички т.нар. „методисти“ първо трябва да излязат на улицата преди да пишат инструкции. Само така ще бъде решен проблемът с войната по пътищата!

Това заяви по време на изказването си на сесията на Столичния общински съвет председателят на групата съветници на ВМРО Карлос Контрера. Декларацията беше направена във връзка с изслушването на главен комисар Тенчо Тенев, породено от поредната брутална катастрофа, предизвикана от шофьор рецидивист, която отне живота на две млади жени в София.

София е град, който може би в някои моменти минава и два милиона души. Няма как с петнадесет патрула нощна смяна „Пътна полиция” да успее не само да реагира на пътнотранспортни произшествия, не само да контролира, но и да развива превантивна дейност. Така че този въпрос според мен и от страна на нас - като местна власт, много остро трябва да бъде поставен. Наясно съм за проблемите, наясно съм, че има недокомплект, каза още Контрера и допълва:

Как ние бихме могли да подпомогнем поне част от контролната дейност на „Пътна полиция” към СДВР. Да, едно от предложенията, ако се даде разбира се мотивирано, да осигурим средства и да предоставим на „Пътна полиция” тези стационарни камери, с които да обхванем поне рисковите точки, където е очевидно, че има концентрация на нарушения и пътнотранспортни произшествия. Другото, разбира се, е превенцията, не искам да я забравяме никога, свързана с децата, с учениците, защото този начин на поведение и на управление на моторни превозни средства и въобще не превозни средства той се формира от ранна детска възраст.

 

Прилагаме пълния текст на декларацията на Карлос Контрера:

Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, комисар Тенев, 

Аз се надявам днешното изслушване да не се превърне в някакъв трибунал, защото най-малкото би било несправедливо. В крайна сметка според мен този разговор не засяга само „Пътна полиция“ на СДВР. Той засяга цялата дирекция дори бих разширил обхвата ѝ с представители на Главна дирекция „Национална полиция“, тъй като една част от решенията не зависят само от волята на кмета и Общинския съвет или на комисар Тенев. Зависят и от други институции, които са от по-висш ранг. Така че според мен този разговор трябва да бъде продължен. 

И нека разделя темите на две големи части. Едната е свързана с настоящото състояние – въобще на сигурността в София, където смятам, че генерално МВР е в дълг на столичани и не говоря само за „Пътна полиция“, а говоря за цялата система, работеща на територията на града, защото работата с патрулно-постовата дейност по кварталите също не е добра. Там има пропуски, дефицити, има цели райони, които реално не се контролират на терен, което води и до проблеми, разбира се, с пътното движение. И това трябва да си го казваме. Имаме проблем с начина, по който се спускат указанията отгоре, от Главната дирекция на полицията надолу към структурите, които пряко работят на терен. 

И един съвет, който аз бих дал, може би в едно следващо обсъждане да бъде преосмислена въобще ролята на всички онези методисти, да там имаме стотици хора методисти, които се занимават с писане на писма, с даване на указания, но не и с реална полицейска работа. Тези хора според мен трябва да бъдат изкарани на улицата, да участват в проверките, за да можем да засилим контрола. София е град, който може би в някои моменти минава и два милиона души. Няма как с петнадесет патрула нощна смяна „Пътна полиция“ да успее не само да реагира на пътнотранспортни произшествия, не само да контролира, но и да развива превантивна дейност. Така че този въпрос според мен и от страна на нас - като местна власт, много остро трябва да бъде поставен. Наясно съм за проблемите, наясно съм, че има недокомплект, тъй като работата в София за полицейски служители не е атрактивна. По-добре е да си в някое затънтено районно някъде на другия край на държавата, отколкото да работиш тук. Наясно съм, че когато трябва да се контролира и през деня, и през нощта, когато има масови мероприятия, контрол няма. Всички сили се вадят да вардят Парламента, Министерски съвет, Президентството и още каквото се сетите. Тогава по кварталите няма контрол. 

И отиваме на следващата тема - как ние бихме могли да подпомогнем поне част от контролната дейност на „Пътна полиция“ към СДВР. Да, едно от предложенията, ако се даде разбира се мотивирано, да осигурим средства и да предоставим на „Пътна полиция“ тези стационарни камери, с които да обхванем поне рисковите точки, където е очевидно, че има концентрация на нарушения и пътнотранспортни произшествия. Другото, разбира се, е превенцията, не искам да я забравяме никога, свързана с децата, с учениците, защото този начин на поведение и на управление на моторни превозни средства и въобще не превозни средства той се формира от ранна детска възраст. Когато свикнеш да бъдеш хулиган на 14, 15, 16 години, повярвайте ми, с или без употреба на дрога ти ще се държиш като хулиган. Стотици са случаите на саморазправи между шофьори точно поради тази причина. Така че да не забравяме и превенцията. Тук имаше и отпуснати средства – мисля, че миналата година, не знам какво се случи с тази програма. Имаме поне документално опита какво трябва да направим. Ще се надявам в една бъдеща актуализация на бюджета тази година или най-късно с бюджета за следващата година действително да увеличим парите за пътна безопасност не само за съоръжения и техника, но и за реална превенция и работа с младите хора. 

Благодаря Ви!

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:29 на 19.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация