site.bta450 млн. евро се пренасочват за скоростния път Видин - Ботевград
За строителството на скоростния път Видин – Ботевград и автомагистрала Хемус ще бъдат пренасочени 900 милиона евро в бюджета за 2026г. 450 млн. евро от тях са за пътя до Видин.
Това съобщи народният представител Росица Кирова, която заедно с Николай Нанков от ГЕРБ в понеделник е внесла предложение за промени в проекта на държавния бюджет за 2026 г.
Искането вече е разгледано и в Света за съвместно управление.
„Това трябва да ни даде надежда, че до края на 2027 г. и началото на 2028 г. участъците Видин – Монтана и Мездра – Ботевград ще бъдат изцяло изградени“, заяви Кирова. "Благодаря на Николай Нанков, председателя на Регионалната комисия в Народното събрание за разбирането и грижата, която прояви за средствата, нужни за развитие на Северозападна България и така необходимата ни инфраструктура."
Тя прогнозира, че през същия период за трасето Монтана - Враца ще бъдат одобрени плановете и ще бъде проведена обществена поръчка за избор на изпълнител. Забавянето в изграждането на този участък се дължи на необходимостта от изместване на трасето и цялостното препроектиране.
Според Кирова най-важното е, че вследствие на водени разговори и направеното предложение, вече има възможност за предвиждане на допълнителните средства в бюджета.
Реалистично е в края на 2027 г. да бъде възложено и изграждането на тунела под Петрохан, коментира още тя след участието си като заинтересована страна в заседанието на Технико-икономическия експертен съвет към Агенция „Пътна инфраструктура“. Обсъдени са били трите варианта на подробния идеен проект за тунела и пътя София - Монтана. Същият беше възложен през миналата година, а срокът за неговото изработване бе 365 дни и до изработване на Парцеларен и Подробен устройствен план (ПУП).
„И трите предложени варианта включват по две ленти в посока, габарит Г23, две тръби на тунела, съоръжения за безопасност, предвижда се и лента за бавно движещи се превозни средства, където е необходимо“, уточни Кирова. Два от вариантите ще бъдат подадени за оценка на въздействието върху околната среда, като основното предизвикателство пред сроковете остават екологичните изисквания.
След окончателен избор на един вариант и положителна оценка за въздействие, се очаква да бъдат извършени отчуждителните процедури и да се премине към възлагане на строителството.
Работата по идейния проект, който беше обсъден в присъствието на заинтересованите страни, общини, институции и граждани, ще приключи след разработването на парцеларен план за имотите (приблизително 2600 на брой), за които предстоят отчуждителни процедури. Старият път ще бъде запазен изцяло като алтернативно трасе.
„Процесът е дълъг и изисква сериозна ангажираност. Очакванията са в рамките на следващата година ОВОС да бъде възложен и приключен“, допълни народният представител от Видин.
Кога и с какви темпове ще се работи по този проект зависи и от нас, гражданите, които през 2018-та поискахме този проект да бъде поставен за разглеждане. "Единни за промяна" са тук, както и през 2018та и активно участват в дискусията и вземането на решения. Има желание и изключително сериозно отношение от всички участници в процеса. Благодаря на екипа в АПИ, както и на фирмата, която работи върху проекта. Очаквам подробния протокол с решенията и в кратки срокове прецизиране на два от вариантите, за да бъдат възложени докладите по ОВОС, каза още Росица Кирова.
БТА публикува този текст съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 и ал. 3 от Закона за Българската телеграфна агенция
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина