site.btaЦончо Ганев в Сиан: България има исторически шанс да стане ключов логистичен център между Европа и Азия
Заместник-председателят на 51-то Народно събрание води официална делегация на Втория форум за международно сътрудничество, посветен на развитието на железопътния експрес Китай–Европа
Заместник-председателят на 51-то Народно събрание и на „Възраждане“ Цончо Ганев заяви в реч пред Втория форум за международно сътрудничество Китай–Европа в китайския град Сиан, че България има уникална възможност да се превърне от транзитна държава в стратегически вход към европейския пазар.
Делегация на „Възраждане“, водена от него, участва в международната платформа, посветена на развитието на железопътния експрес Китай–Европа — един от ключовите елементи на глобалната инициатива „Един пояс, един път“.
В изявлението си Ганев подчерта: „Съвременният път на коприната се движи по релси, преминава граници, превозва безброй стоки и още повече - икономически възможности, технологичен прогрес и културен обмен. Това не е видение от бъдещето, а реалността на железопътният експрес Китай - Европа – кръвоносен съд на модерната глобална икономика и един от стълбовете на инициативата „Един пояс, един път“, каза Ганев.
Той отбеляза, че влаковите композиции достигат крайните си дестинации два пъти по-бързо от морските маршрути, което ги прави особено ценни за пренос на високотехнологични изделия и компоненти с висока добавена стойност.
„Железопътният експрес Китай-Европа предлага уникално балансирано решение между скорост, цена и екология. В сравнение с морския транспорт, който отнема 35- 45 дни, железопътните композиции достигат до местоназначението си само за половината време – за 15-20 дни. Икономическата изгода е огромна!”. Това заяви Цончо Ганев.
В речта си той открои и значението на географското положение на България, което определи като „най-голямото природно богатство“ на страната, като изброи транспортинте коридори.
„Голямата сила на България не е само в железопътната мрежа, а в способността да я интегрира с други видове транспорт. Това е нашето решаващо предимство: пристанища Бургас и Варна - тези две ключови черноморски пристанища могат да се превърнат в силни международни центрове. Пристанище Бургас, като крайна точка на железопътната линия София-Пловдив-Бургас и като част от трансевропейският транспортен коридор № 8, заема изключително важно място”, подчерта Цончо Ганев.
Той изтъкна разположението на Пловдив, което го прави идеален кандидат за голям сухоземен логистичен парк, а софийското летище може да бъде включено в веригата за много стоки, изискващи бърза доставка, предлагайки комплексно логистично решение”, изброи в речта си Цончо Ганев.
Той увери, че „Възраждане“ ще продължи да работи активно за реализирането на проектите по инициативата „Един пояс, един път“ и за укрепване на икономическите връзки между София и Пекин.
„Ако действаме сега, можем да превърнем България не просто в транзитен пункт, а в истински архитект на регионалната търговия и в източник на просперитет за бъдещите поколения“, заяви Цончо Ганев пред международния форум в Сиан.
БТА публикува този текст съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 и ал. 3 от Закона за Българската телеграфна агенция
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина